CASE STUDY: AGENCJE INTERAKTYWNE

14 grudnia 2016
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

Słyszysz EmailLabsTM, myślisz usługa dla eCommerce, SaaS lub portali internetowych. Tymczasem rzeczywistość jest nieco inna. Oczywiście w przypadku wyżej wymienionych biznesów nasze rozwiązanie sprawdza się wyśmienicie. Aczkolwiek prawda jest taka, że tyle ile na świecie jest systemów lub aplikacji generujących wysyłkę maili tyle jest zastosowań dla naszych serwerów SMTP w chmurze i API – czyli o wiele więcej niż wstępnie może się wydawać.

Już kilka agencji interaktywnych przy okazji organizowania akcji promocyjnych, w których kluczową rolę odgrywały maile, zauważyło korzyści płynące z eksploatacji EmailLabsTM. Zamiast tworzyć własną infrastrukturę do prowadzenia internetowej korespondencji zdecydowali się nam zaufać. Dzisiaj na przykładzie jednego z konkursów pokażemy wam jak pomogliśmy przeprowadzić bardzo udane przedsięwzięcie marketingowe jednej z agencji, z którą współpracujemy.

KONKURS „Nestle poRusza Polskę”

Pewnie wielu z Was słyszało o konkursie Nestle organizowanym w tym roku z okazji 150 lecia marki. Firma w celu propagowania zdrowego stylu życia zaoferowała, że wybuduje w Polsce miejskie siłownie, po jednej na każde województwo. Miejscowości, w których obiekty powstały, zostały wybrane na podstawie głosów oddawanych przez mieszkańców. Aby głos stał się ważny musiał być potwierdzony poprzez kliknięcie linka w mailu.

Agencja interaktywna odpowiedzialna za realizację konkursu spodziewając się dużego ruchu mailowego zleciła obsłużenie wysyłki specjalistom w tej dziedzinie. EmailLabsTM zadbał o dostarczalność, szybkość i bezpieczeństwo! Poniżej problemy jakim zapobiegliśmy i rozwiązania do tego wykorzystane.

PROBLEM
ROZWIĄZANIE
Niska dostarczalność:
Przy tak wysokim wolumenie wysyłki jaki miał zostać wysłany w ramach akcji, klient obawiał się problemów z dostarczalnością. Ponieważ każdy głos w konkursie musiał być potwierdzony poprzez odebranie maila transakcyjnego agencja nie mogła pozwolić sobie na lądowanie maili w folderze Spam lub w ogóle na ich niedostarczenie. W poprzednich projektach agencji problemy najczęściej pojawiały się u polskich providerów pocztowych.
Dedykowany adres IP i umowy z providerami:
Pierwsze o co zostaliśmy poproszeni po rejestracji agencji w EmailLabsTM to podłączenie dedykowanego adresu IP, aby inni nadawcy nie mieli wpływu na ich wysyłkę i reputację. Wygrzana infrastruktura specjalnie pod obsługę dużej ilości maili sprawiła, że klientowi o wiele łatwiej jest dbać o dostarczalność, która od początku jest bardzo wysoka. Wraz z podłączeniem serwerów SMTP EmailLabsTM agencja zyskała bezpośrednie umowy z polskimi providerami co pozwoliło na skuteczne omijanie folderu Spam.

Opóźnienia w dostarczeniu:
Od niedawna providerzy pocztowi wprowadzili limity czasowe i ilościowe na odbiór wiadomości. Przykładowo w przeciągu godziny Onet odbiera tylko do 10 tys. wiadomości. Gdy mailing przekracza tę ilość zostaje dostarczony z opóźnieniem lub po dłuższym czasie oczekiwania w ogóle zostaje usunięty. Duża akcja Nestle musiała być profesjonalna. Marka mogła by dużo stracić gdyby głosujący musieli czekać na maile transakcyjne z potwierdzeniem.
Umowy z providerami:
Tu z pomocą ponownie przychodzą umowy z providerami pocztowymi. Dzięki nim agencja równie sprawnie omijała limity co folder Spam. Mimo wysyłki w szczytowych momentach kilku milionów wiadomości dziennie, głosujący nie doświadczyli żadnych opóźnień. Późniejsze raporty wykazały, że średni czas dostarczenia wiadomości przez cały okres trwania akcji był mniejszy niż 5 sekund.

Niewydolna infrastruktura:
Opóźnienia w dostarczeniu mogą być również spowodowane niewydolnością infrastruktury. Świeżo postawione serwery mają swoje ograniczenia i mogą nie nadążać z wysyłką. W przypadku konkurów ciężko jest przewidzieć dokładne zapotrzebowanie na wysyłkę i przygotować odpowiednią infrastrukturę, która będzie w stanie ją obsłużyć.
SMTP w chmurze:
Odpowiedzią EmailLabsTM na obawy związane z przepustowością jest nasze SMTP w chmurze. Dzięki temu nasza infrastruktura niczym kameleon zmienia się aby sprostać zwiększającemu się zapotrzebowaniu na szybkie wysłanie maili. Dzięki tej skalowalności EmailLabsTM potrafi obsłużyć aż 2mln wiadomości e-mail na godzinę, per klient tym samym zmniejszając możliwość wystąpienia jakichkolwiek opóźnień.

Brak szczegółowych logów:
Agencja chciała uniknąć sytuacji kiedy osoby głosujące zgłaszają nie dostarczenie wiadomości wraz z prośbą o zdiagnozowanie źródła problemu. Byli świadomi, że w takiej sytuacji ich specjaliści musieliby poświęcać dużo czasu na przeszukiwanie konsol w celu dotarcia do informacji związanych z poszczególną wiadomością. Co gorsza z uwagi na krótki czas przechowywania logów informacja taka nieraz szybko zostaje usunięta.
Szczegółowa analityka:
Szczegółowy i przyjazny dla oka panel analityczny EmailLabsTM dał klientowi bezpośredni dostęp to informacji na temat każdej wysłanej wiadomości. Wygoda w obsłudze panelu nie wymagała już więcej specjalistów do wyciągania informacji o statusach maili, mógł to zrobić każdy pracownik mający dostęp do konta. Dodatkowo wydłużony czas przechowywania logów pozwolił ludziom z agencji wyszukiwać informacje przez cały okres trwania konkursu Nestle.

Utrata leadów dla firmy Nestle:
Jednym z celów konkursu „Nestle poRusza Polskę”, było powiększenie bazy dla firmy co równoznaczne jest z pozyskaniem nowych leadów. Problemy takie jak niska dostarczalność lub opóźnienia w wysyłce mogłyby sprawić, że wielu głosujących poddałoby się już na poziomie oddania pierwszego głosu i nie potwierdziło swojego głosu a co za tym idzie również adresu e-mail, który może być potencjalnie wykorzystany do przeprowadzenia kampanii e-mail marketingowej.
EmailLabs:
Ten problem spowodowany jest przez skumulowanie większości wyżej wymienionych komplikacji. W związku z tym rozwiązanie najlepszym rozwiązaniem jest podmiana serwerów SMTP na EmailLabsTM, który kumuluje wszystkie wyżej wymienione metody zapobiegawcze: wysoka dostarczalność, przepustowość i szybkość wysyłki, umowy z providerami, dedykowana infrastruktura, niezawodna analityka i więcej.

Wysoki koszt obsługi klienta:
Klient chciał uniknąć poniesienia dodatkowych kosztów związanych z poświęcaniem cennego czasu pracowników na rozwiązywanie problemów osób głosujących spowodowanych niedostarczeniem maila na czas lub całkowitym brakiem korespondencji. Niska dostarczalność dałaby się głównie we znaki działowi obsługi klienta, który byłby ciągle odrywany od ważnych zadań, tylko po to aby znaleźć jednego maila z puli kilkuset tysięcy wiadomości.
Dostarczalność 99,98%:
Zapewnienie wysokiej dostarczalności i szybkiej wysyłki eliminuje wystąpienie takiego problemu już w zarodku. Agencja podłączyła EmailLabsTM i już po pierwszej wysyłce obawa została pogrzebana. Niemalże stuprocentowa dostarczalność sprawiła, że w dziale obsługi klienta nie zadzwonił żaden telefon w sprawie problemów związanych z konkursem „Nestle poRusza Polskę”.

OBAWY PRZED WDROŻENIEM

Wdrożenie nowej infrastruktury zazwyczaj poprzedzone jest dłuższym procesem rozpatrywania innych możliwości oraz przezwyciężania obaw klienta. Agencjom interaktywnym zazwyczaj najbardziej zależy na jakości i czasie. Dlatego w ich przypadku obawy lubią się ponawiać. Poniżej przedstawiamy najczęściej spotykane obawy i odpowiedzi EmailLabsTM.

OBAWA KLIENTA
ODPOWIEDŹ EMAILLABS
Długa i kosztowna integracja:
Dla osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z podmianą infrastruktury wysyłkowej lub pierwszy raz słyszą o SMTP, integracja EmailLabsTM może brzmieć jak czasochłonny i skomplikowany proces. Za takie myślenie odpowiedzialny jest krążący po świecie biznesu stereotyp o długim czasie przeprowadzania wszystkich procesów IT.
Integracja w 5 minut:
W tym przypadku musieliśmy rozwiać wszystkie obawy klienta. Integracja SMTP EmailLabsTM nieraz jest zaskakująco szybka nawet dla doświadczonych programistów. Bardzo często wystarczy podmienić tylko kilka danych. Dodatkowo udostępniamy bibliotekę dla naszego API przez Composera dzięki czemu niezależnie od Frameworka PHP (Symfony 2 lub 3, Yii 2 lub Laravel) proces integracji przebiega przyjaźnie szybko.


Długoterminowa umowa i wysokie koszty:
Konkurs to zaledwie kilka tygodni, natomiast długoterminowa umowa generowałaby wysokie koszty w czasie gdy usługa jest nieużywana. Agencja nie mogła sobie pozwolić na ponoszenie kosztów z tytułu niewykorzystywanych zasobów.
Przyjazny cennik i jasne zasady współpracy:
W EmailLabsTM płacisz tylko wtedy gdy korzystasz z usługi. Podpisujemy umowę na czas nieokreślony i rozliczamy się z Tobą za każdego wysłanego e-maila. Bez abonamentów, zobowiązań, z 30dniowym terminem wypowiedzenia.

PODSUMOWANIE

Dzięki prostej i szybkiej integracji z EmailLabsTM, agencja organizująca konkurs Nestle odniosła duży sukces i zapobiegła sporej ilości problemów. Wysoka dostarczalności, duża przepustowość, szczegółowa analityka i wygrzana infrastruktura to gwarancja sprawnych wysyłek konkursowych. Oprócz bezproblemowej egzekucji głosowania, pomogliśmy również zaoszczędzić czas i pieniądze związane z tworzeniem i optymalizacją własnej infrastruktury wysyłkowej.

Pozdrawiamy
Zespół EmailLabsTM

Comments

comments