Dostarczalność w 2017r.

10 stycznia 2017
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

dostarczalnosc2017

Początek nowego roku to czas w którym często stawiamy sobie nowe cele. Może to dobry moment, aby zadbać o lepszą jakość i skuteczność swoich wysyłek e-mail? Rok 2016 przyniósł wiele zmian u polskich providerów pocztowych. Zmiany te, będą oczywiście miały wpływ na Twoje wysyłki w całym 2017 roku.

Limity wysyłkowe

Wspominaliśmy już kilka razy o limitach wysyłkowych, które zostały nałożone przez polskich providerów. Na czym polega limitowanie wiadomości przez providerów?

Providerzy nie tylko limitują wysyłki dzienne, ale również godzinowe. Co oznacza, że jeśli wysyłasz swoją kampanię do dużej ilości odbiorców, spora część z nich nie otrzyma Twojej wiadomości bądź zostanie ona dostarczona po kilku, a nawet kilkunastu godzinach.

Co z tego wynika?

Skuteczność Twojej kampanii spada, tym samym tracisz potencjalnych klientów, do których nie trafiła Twoja oferta lub kupon rabatowy.

Jak możesz temu zapobiec?

Zadbaj o to, aby Twoje wiadomości nie natrafiały na limity u providerów. Jeśli realizujesz wysyłki z własnych serwerów, zadbaj o odpowiednią liczbę adresów IP. Jeśli chcesz rozwiązać ten problem ad hoc wystarczy, że zintegrujesz EmailLabsTM ze swoim systemem wysyłkowym. W ten sposób zdobędziesz partnera, który pomoże Tobie w Twoim biznesie. Dzięki umowom z providerami poczty, nasze wiadomości dostarczane są osobnym kanałem komunikacji, który nie jest w żaden sposób limitowany.

A może przez ostatni rok walczyłeś ze spamem?

Czas to zmienić i zadbać o to, aby wiadomości zawsze trafiały do skrzynek odbiorczych.
Providerzy bardzo rygorystycznie patrzą na każdą wysyłaną wiadomość. Wystarczy, że popełnisz niewielki błąd, a Twoje wszystkie wiadomości zaczną być kierowane do folderu spamu. Taką sytuację bardzo ciężko samodzielnie odwrócić. Dlatego w pierwszej kolejności nie powinieneś do tego dopuścić.

Zastanawiasz się jak?

Sprawdź nasze webinary i poradniki. Pamiętaj, że każdy provider zwraca uwagę na szereg wskaźników – w tym najważniejszy, czyli reputację IP.

Czy wiesz czym jest reputacja IP?

Aby zwiększyć dostarczalność na początek trzeba zadbać o wysoką reputację. Zanim Twoja wiadomość trafi do odbiorcy, każdy provider zwraca uwagę na:
– nieobecność na czarnych listach
– niski współczynnik twardych odbić
– stały wolumen wiadomości i regularne wysyłki
– wysokość dotychczasowych wskaźników OR i CTR
– brak oznaczeń Spam
– prawidłowy kod HTML

Pamiętaj aby dbać o higienę swojej bazy, regularną wysyłkę oraz monitoring czarnych list. Baza mailingowa jest bardzo istotna. Jeśli posiadasz dużo nieistniejących adresów, rośnie Twój współczynnik odbić. Pamiętaj aby monitorować swoją bazę i sprawdzać, czy odbiorcy nadal chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości.

Każda marka stopniowo buduje swoją reputację. Nic nie dzieje się od razu!
Jeśli dobrze zaczniesz, masz dużą szansę na sukces.

Dedykowany adres IP

Powiedzmy, że Ty zrobiłeś wszystko, aby zadbać o swoje wysyłki. Przestrzegasz zasad, dbasz o higienę bazy, regularnie ją sprawdzasz i dbasz o swoje kreacje, ale korzystasz ze współdzielonych serwerów wysyłkowych.

Czy współdzielony adres IP to ryzyko?

W taki przypadku, nawet jeśli Ty jesteś „idealnym” nadawcą, na tym samym serwerze może pojawić się firma, która nie dba o dobre praktyki. Wtedy niestety Twoje dobre praktyki w niczym nie pomogą.

Twoje wiadomości również mogą zacząć wpadać np. do Spamu. Mimo, iż włożyłeś tyle pracy, aby zadbać o swoją dostarczalność, jedna zła wysyłka firmy będącej na tym samym IP, może zrujnować cały Twój wysiłek.

Jeśli zależy Ci na dostarczalności warto wysyłać wiadomości z dedykowanych adresów IP.

Podsumowanie

Dostarczalność to trudny temat, wymagający od Ciebie ciągłej uwagi i wiele pracy. Jeśli czujesz, że nie poradzisz sobie z tym wszystkim sam, to zachęcamy Cię do testów EmailLabs™. Nasze serwery posiadają najwyższą reputację. Dzięki umowom z providerami poczty nie musisz martwić się o limity lub problemy ze spamem. Wysyłka przez dedykowane adresy IP zagwarantuje Ci pełną kontrolę i najwyższą dostarczalność.

Podsumowując, jeśli Twój biznes w dużej mierze oparty jest o komunikację e-mail. Jeśli dzięki niej powiadamiasz swoich klientów o nowych ofertach czy promocjach, warto, aby Twoje działania były jak najbardziej efektywne.

Co z tego, że posiadasz w ofercie świetne produkty czy usługi, skoro informacja o nich z jakiś przyczyn nie dociera do Twoich potencjalnych klientów.

Jeśli chcesz zwiększyć swoją dostarczalność w Nowym Roku 2017, zadbać o swoją skuteczność oraz swój czas, to po prostu napisz do nas. Posiadając takiego partnera biznesowego jak my, możesz przestać martwić się o swoją komunikację e-mail.

Rozwiązywanie problemów to nasze zadanie, a Ty po prostu rozwijaj swój biznes.

Wypróbuj za darmo

Pozdrawiam,
Dorota LinkedIn
Michał Walachowski
Managind Director
m.walachowski@emaillabs.pl | +48 506 760 461

Comments

comments