DOSTARCZALNOŚĆ W BLACK FRIDAY

25 listopada 2016
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

BLACK FRIDAY – Sprawdź naszą zniżkę! BLACK FRIDAY już dziś – nie przegap rabatów! Sprawdź promocje na BLACK FRIDAY! UWAGA! BLACK FRIDAY! Złap okazję! 25%, 60%, 80% a nawet 90% taniej!

W dniu dzisiejszym nasze skrzynki pocztowe zalewane są wiadomościami promocyjnymi z słowami ‘BLACK FRIDAY’ w tytule. Amerykańska tradycja wyprzedażowa z roku na rok wywiera coraz większy wpływ na polski rynek. Już chyba każdy marketingowiec uświadomił sobie, że nie można przegapić tej okazji na promocję marki, przyciągnięcie klientów do sklepów i rozdanie tak bardzo wyczekiwanych przez nich rabatów.

Ogromny ruch mailowy puszczony przez wszystkich w Czarny Piątek jest nieunikniony i może wygenerować problemy. Eksperci dostarczalności z EmailLabs przygotowali dla Was listę komplikacji, które pojawiają się przy okazji burzliwych okresów promocyjnych oraz ich rozwiązania, które nie tylko pomogą zapobiec komplikacjom ale również sprawią, że Twoje wiadomości w pierwszej kolejności trafią do klientów.

PROBLEMY

MAILE DOCIERAJĄ Z OPÓŹNIENIEM

Pierwszym problemem jaki pojawia się w okresie dużych wysyłek są jej opóźnienia. Providerzy pocztowi mają swoje granice jeśli chodzi o przyjmowanie maili. Dodatkowo niedawno wprowadzili godzinne lub dniowe limity na wysyłkę. Gdy granica lub limit zostaną przekroczone wiadomości zaczynają kolejkować się i docierać na docelową skrzynkę z kilkugodzinnym czy nawet kilkunastogodzinnym opóźnieniem. Na pewno żaden marketingowiec nie chciałby aby jego Czarno Piątkowy mailing został odebrany w sobotę lub w momencie gdy już ważność promocji wygasła. Chyba nie musimy wspominać jak zły wpływ ma to na reputację marki.

NISKA DOSTARCZALNOŚĆ

Czasem przytrafia się jeszcze czarniejszy scenariusz, kiedy wiadomości w ogóle nie zostają dostarczone. Jedną z przyczyn tego może być właśnie zbyt długie przebywanie maili w kolejce na serwerze. Taka sytuacja może się zdarzyć gdy provider z powodu przeciążenia wstrzymuje wiadomości. Problem może stanowić również jakość Twojej infrastruktury wysyłkowej i reputacja nadawcy. Wiele firm najczęściej nawet nie jest świadoma tego, że ich wiadomości zostają wysyłane ze współdzielonego serwera. Oznacza to, że z tego samego adresu IP wysyłkę prowadzi więcej niż jeden nadawca. W tym wypadku Twoje wiadomości mogą trafić do zakładki SPAM nawet jeśli przestrzegasz zasad dobrego mailingu. Przy współdzielonej infrastrukturze wystarczy jedna zła wysyłka któregoś z nadawców aby filtry providerów przekierowały wiadomości wszystkich do SPAMu.

SPÓŹNIONE MAILE TRANSAKCYJNE

Większość promocji i rabatów wysyłana z okazji Czarnego Piątku nie miałaby sensu gdyby duży ruch marketingowy miał negatywny wpływ na kluczową wysyłkę transakcyjną. Co z tego, że ktoś pozytywnie zareagował na maila promocyjnego skoro nie może dokończyć żadnej transakcji ponieważ nie docierają do niego wiadomość z potwierdzeniem rejestracji w sklepie internetowym, z potwierdzeniem zakupu lub z przypomnieniem hasła.

ROZWIĄZANIA

UMOWY Z PROVIDERAMI

Większość wyżej wymienionych problemów może zostać rozwiązana poprzez odpowiednie porozumienie się z providerami pocztowymi. Dlatego przy wyborze usługodawcy warto zwrócić uwagę na to czy ma on podpisane umowy z portalami takimi jak Onet, Interia, Wp czy O2. Na mocy tych ustaleń wysyłka prowadzona przez takiego usługodawcę otrzymuje status premium, omija wszelkie kolejki powstałe z okazji dużego ruchu oraz nie załapuje się na niedawno wprowadzone limity wysyłkowe.

DEDYKOWANA INFRASTRUKTURA

Rozwiązanie problemów spowodowanych przez współdzieloną infrastrukturę jest oczywiste. Wystarczy wykupić nowy serwer i przepiąć na niego całą swoją wysyłkę. W teorii rzeczywiście brzmi to bardzo łatwo. Aczkolwiek w praktyce postawienie nowego serwera jest czasochłonne, drogie i w pierwszej kolejności może nie rozwiązać problemu niskiej dostarczalności, ponieważ nowy serwer będzie potrzebować czasu aby rozgrzać się i zdobyć dobrą reputację u providerów pocztowych. Najlepiej skorzystać z wcześniej przygotowanej infrastruktury, takiej jak na przykład EmailLabs. Dodatkowo świadomi usługodawcy dają możliwość zmodyfikowania infrastruktury tak aby maile marketingowe nie mieszały się z transakcyjnymi, które otrzymają najwyższy priorytet i zostaną wysłane w pierwszej kolejności.

SMTP W CHMURZE

Został już tylko problem z kolejkowaniem się wiadomości po stronie własnego serwera. Przy dużych wysyłkach może on nie nadążać z wypuszczaniem maili. Są dwa rozwiązania, które można zastosować w celu zwiększenia przepustowości. Pierwszy z nich to dokupienie dodatkowych serwerów i odciążenie wysyłki poprzez podzielenie jej. To rozwiązanie jest przez nas odradzane. Przede wszystkim znów pojawia się komplikacja związana z nierozgrzaną infrastrukturą. Co więcej dokupienie dodatkowego serwera wiąże się ze ponadplanowym zwiększeniem kosztów i czasochłonną konfiguracją. Lepiej jest skorzystać z drugiego rozwiązania, którym jest SMTP w chmurze, takie jak EmailLabsTM. Tu przepustowość automatycznie dostosowuje się do wielkości wysyłki, a płaci się tylko za wysłane wiadomości. Koszy są relatywne do ilości nadanych maili.

PODSUMOWANIE

Już niedługo święta i wyprzedaże noworoczne! Najwyższy czas aby zadbać o najlepszą jakość Twoich wysyłek. Teraz, gdy już wiesz jakie problemy dotykają mailingów w okresach dużych promocji i znasz wszystkie środki zaradcze, zachęcamy do rejestracji w EmailLabsTM i przeprowadzania testów naszego SMTP w chmurze, dzięki któremu będziesz mógł wysyłać maile z dedykowanego adresu IP oraz oddzielić wysyłkę transakcyjną od marketingowej. Warto również wspomnieć, że EmailLabs ma podpisane umowy z wszystkimi kluczowymi polskimi providerami pocztowymi. Razem z nami Twoje maile trafią do skrzynki odbiorczej i otrzymają status premium.

Załóż darmowe konto

Pozdrawiamy,
Zespół EmailLabsTM

Comments

comments