Wiadomości transakcyjne w zakładce oferty. Co robić?

14 czerwca 2016
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

Inbox

Dziś, większość wiodących providerów e-mail posługuje się segregatorem wiadomości. Rozwiązanie wprowadzone początkowo przez Google, znalazło zastosowanie również u wielu innych providerów oraz uznanie w oczach użytkowników. Niestety, dla nadawców wiadomości e-mail jest to kolejna przeszkoda przed dotarciem z komunikatem do odbiorcy. Czy zdarzyła Ci się sytuacja, w której Twoje wiadomości transakcyjne trafiły do zakładki oferty? Co można w tej sytuacji zrobić?

Segregator wiadomości – ilu Polaków z niego korzysta?

Segregator wiadomości świetnie przyjął się w Polsce. Po wprowadzeniu zmian przez Gmaila, również WP, o2 i Interia pokusiły się o implementację tego rozwiązania. W tym momencie, z wiodących polskich providerów jedynie Onet nie rozdziela komunikatów. W związku z tym, wysyłając wiadomości e-mail, mamy do czynienia z segregatorem w około 80% skrzynek pocztowych.

providerzy14.06

Czy klasyfikacja jest istotna?

Z doświadczenia wiemy, że klasyfikacja wiadomości jest kluczowa. W przypadku wysyłki wiadomości transakcyjnych muszą one dotrzeć do skrzynki głównej lub do zakładki powiadomienia. Wiadomość transakcyjna, która trafi do zakładki „oferty” „zakupy grupowe” lub „inne” jest często pomijana. W związku z tym, jeśli nie chcesz napotkać problemów w zautomatyzowanej obsłudze Twoich klientów, zadbaj o odpowiednią klasyfikację wiadomości e-mail.

Jak przenieść wiadomości do skrzynki głównej?

Za klasyfikację wiadomości u providerów pocztowych odpowiadają specjalistyczne algorytmy, które zwracają uwagę na szereg czynników. Pod uwagę brane są między innymi adres IP, adres i nazwa nadawcy, temat i treść e-maila. Przyjrzyjmy się poszczególnym czynnikom:

Adres IP

Czy adres IP, z którego wysyłasz wiadomości przeznaczony jest jedynie do wysyłek transakcyjnych, czy zarówno transakcyjnych i marketingowych? Jeśli z tego samego adresu IP realizowane są oba typy wysyłek, to istnieje duża szansa, że wszystkie wiadomości będą wpadać do ofert.

Pamiętaj, aby zawsze rozdzielić wysyłkę wiadomości transakcyjnych od marketingowych.

Nawet jeśli ty wysyłasz wiadomości transakcyjne, to czy współużytkownicy adresu IP wysyłają je również? Jeśli korzystasz ze współdzielonego adresu IP, to nigdy nie masz pewności co do działań Twoich „sąsiadów”. Bardzo często wysyłki innych nadawców mają negatywny wpływ na nasze działania.

Zadbaj o dedykowany adres IP do wiadomości transakcyjnych. Nie pozwól aby inni nadawcy mieli wpływ na klasyfikację Twoich e-maili!

Adres nadawcy

Wysyłasz powiadomienia i wiadomości transakcyjne z tego samego adresu e-mail, z którego realizujesz wysyłki marketingowe? Jeśli tak, to z dużą dozą prawdopodobieństwa wszystkie Twoje wiadomości omijają skrzynkę główną.

Rozdziel adresy nadawcy dla poszczególnych typów wiadomości. Dla e-maili transakcyjnych proponujemy takie adresy jak: „rejestracja@twojadomena.pl”, „bok@twojadomena.pl” „biuro@twojadomena.pl” „powiadomienia@twojadomena.pl” , itp.

podziaładresow

Nazwa nadawcy

Bardzo podobna sytuacja do tej, której doświadczamy w przypadku adresów e-mail. Algorytmy klasyfikujące wiadomości na poszczególne zakładki szybko się uczą i jeśli zauważą, że z danej nazwy nadawcy realizowane są masowe kampanie e-mail, mogą rozpocząć klasyfikację wszystkich maili do tej samej zakładki.

Nazwa nadawcy zwykle ma mniejszy wpływ niż adres nadawcy, jednak dla bezpieczeństwa warto rozdzielić również ją.

Temat

Niejednokrotnie temat Twojej wiadomości może być odpowiedzialny za niewłaściwą klasyfikację. Użycie słów powszechnie kojarzonych z marketingiem może powodować, że twoje wiadomości nie wpadną do skrzynki głównej.

W przypadku wiadomości transakcyjnych powinieneś jasno dać użytkownikowi znać co znajduje się w e-mailu. Jeśli jest to potwierdzenie rejestracji, dodaj temat „Potwierdzenie rejestracji”; jeśli wysyłasz potwierdzenie zamówienia, dodaj temat „Potwierdzenie zamówienia”, itd. Warto unikać słów kojarzonych z marketingiem – jak np. newsletter. Jeśli więc wysyłamy potwierdzenie zapisu do newslettera, lepiej zatytułować wiadomość jako „Potwierdzenie zapisu” lub „Potwierdzenie rejestracji”, pomijając przy tym słowo newsletter.

Treść wiadomości

Jeśli w treści e-maila transakcyjnego zamieścisz komunikat marketingowy, to również ryzykujesz tym, że wiadomość zostanie uznana za reklamę.

Unikaj zamieszczania przekazów marketingowych. Wszelkie słowa typu promocja, rabat, zniżka, procent (wraz ze znakiem „%”) mogą być zgubne dla Twoich e-maili.

Podsumowanie

Odpowiednia klasyfikacja wiadomości transakcyjnych jest kluczowa dla skuteczności tych komunikatów. Pamiętaj, aby regularnie testować klasyfikację swoich wiadomości i w razie wystąpienia problemów przeanalizować czynniki takie jak adres IP, adres e-mail, nazwa nadawcy, temat czy treść e-maila.

Jak pomaga EmailLabs?

Dzięki umową z polskimi providerami, wszystkie wiadomości transakcyjne wysyłane z dedykowanych adresów IP w EmailLabs są klasyfikowane do skrzynki głównej. Jeśli doświadczasz podobnych problemów w przypadku Gmaila, nasi specjaliści z pewnością znajdą dla Ciebie rozwiązanie.

Jeśli chcesz sprawdzić w jaki sposób możemy Ci pomóc, to koniecznie zarejestruj się na darmowe testy EmailLabs.

Wypróbuj za darmo

Asia LinkedIn Poszukujesz wsparcia w kwestii dostarczalności e-mail? Skontaktuj się ze mną, z przyjemnością pomogę!

E:j.soboczynska@emaillabs.io T: +48 882 872 597

Comments

comments