5 powodów przez które Twoje e-maile mogą lądować w spamie

16 października 2017
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

E-maile trafiające do spamu to prawdziwa udręka i poważny problem w efektywności działań. Czy wiesz jak sobie radzić?

Często nie zdajemy sobie sprawy, dlaczego jesteśmy uznawani za spam, mimo że chcemy dostarczyć ważne informacje, np. potwierdzenie rejestracji czy faktury. Notoryczne mijanie się ze stroną skrzynką główną skrzynek niestety obniża wiarygodność marki, skuteczność działań, a co za tym idzie zaufanie i opinie klientów. Nieraz czytamy o zawiedzionych i zażenowanych osobach, które czekały na e-maila, by znaleźć go po jakimś czasie w spamie lub nie odnaleźć go wcale. To samo tyczy się wysyłki newsletterów, czy wiesz ile potencjalnych zysków tracisz przez problemy z dostarczalnością e-mail?

Masz już tego dość? A może boisz się, że sytuacja może stać się także Twoim problemem? Koniecznie musisz poznać nasze rady, które uchronią Cię przed tą spędzającą sen z powiek sytuacją.

Wysyłka ze współdzielonego IP

Wiadomości e-mail wysyłane są przez odpowiednio skonfigurowany do tego serwer – serwer SMTP. Każdy z nich posiada unikalny numer – adres IP.

Adresy IP dzielimy na 2 rodzaje: dedykowany i współdzielony. Współdzielone adresy, jak sama nazwa mówi, wykorzystuje wielu użytkowników jednocześnie. Wystarczy, że jeden z nich roześle spam, a wszyscy pozostali również nie będą mogli skutecznie dostarczyć wiadomości.

Uwaga
Nigdy nie masz 100% pewności z kim współdzielisz adres IP.

Zagrożeń na współdzielonym IP jest jednak znacznie więcej. Do następnych można zaliczyć kolejkowanie wiadomości. Wystarczy jednorazowa wysyłka kilkuset tysięcy e-maili, która doprowadzić może do opóźnienia Twojej kolejki lub całkowitego wstrzymania. Dodatkowo większość polskich (i nie tylko) operatorów skrzynek mailowych zakłada blokady przyjmowania większej ilości maili z tego samego IP w ciągu godziny. W tym miejscu pojawia się także kolejne zagrożenie – nieprawidłowe segregowanie wiadomości.

Brak higieny bazy

Dbanie o higienę baz e-mailingowych powinno być standardowym zabiegiem każdego marketera decydującego się na jakiekolwiek reakcje e-mailowe z klientem. Bardzo dobrze mieć dużą bazę, którą można się “pochwalić”, bo przecież kto nie lubi wysokich statystyk? Lepiej jednak posiadać bazę nieco mniejszą, ale skuteczną.

Nieistniejące rekordy zwiększają tylko jej ilość w żaden sposób nie przynosząc zysków, a wręcz przeciwnie same straty. Nieistniejące kontakty, czyli hardbounce, często przekształca się w tak zwane “spamtrapy”, czyli pułapki na spamerów. Jeśli w Twojej bazie pojawi się wiele przynęt tego typu Ty sam zostajesz uznany za spamera.

Brak lub źle uwierzytelniona wysyłka

Uwierzytelnienie to zabezpieczenie przed tym aby nikt nie mógł podszywać się pod Twoją markę. Dodatkowo uwierzytelnienie wpływa na dostarczalność. Jeśli nie zabezpieczysz swoich wysyłek możesz być uznany za spamera .

Na dzień dzisiejszy istnieją 3 sposoby uwierzytelnienia wiadomości – SPF, DKIM i DMARC. Protokoły różnią się od siebie metodą autentykacji, stopniem zaawansowania i trudnością konfiguracji. Jak prawidłowo uwierzytelnić wiadomości dowiesz się z naszego artykułu >>>

Otwieranie wiadomości

Od 2017 operatorzy pocztowi kontrolują nie tylko odsetek nieistniejących adresów w Twojej bazie, ale również liczbę nieaktywnych użytkowników poczty. Im większa część Twoich adresatów nie logowała się do swoich skrzynek od minimum miesiąca, tym niższa dostarczalność Twoich wiadomości e-mail.

Niestety nie posiadasz możliwości, aby sprawdzić, którzy adresaci z Twojej bazy regularnie logują się na swoją pocztę. Jedynym sposobem, aby wykluczyć z wysyłki tego typu przypadki to sprawdzić, kto od dawna nie otwierał Twoich wiadomości. Jeśli ktoś od trzech miesięcy nie otworzył żadnego e-maila, możesz domniemywać, że jego konto jest nieuczęszczane.

Niska reputacja IP

Reputacja IP oznacza, jak postrzegają Cię operatorzy pocztowi. Im wyższa reputacja, tym większa szansa na to, że Twój mail dotrze do adresata.

Brak wysokiej reputacji może świadczyć między innymi o:

  • obecność na czarnych listach,
  • częste oznaczanie Twoich wiadomości jako spam,
  • wysoki współczynnik twardych odbić (nieistniejących adresów w Twojej bazie),
  • wysoki współczynnik adresów, które od ponad 3 miesięcy nie otwierały naszych maili,
  • niski współczynnik otwarć i kliknięć,
  • brak uwierzytelnienia wysyłki.

Co możesz jeszcze zrobić?

Dodatkowym atutem jest współpraca z największymi providerami skrzynek w Polsce. EmailLabs dzięki współpracy z Wirtualną Polską, o2, Onetem i Interią pozwala na zwiększenie szans dostarczalności e-maile. Jeśli potrzebujesz pomocy koniecznie odezwij się do nas, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie.

 

Jeśli masz problemy z e-mailingiem,  przetestuj naszą usługę i załóż darmowe konto w EmailLabsTM.

Przetestuj za darmo!

 

Agata Krypczyk
Marketing Manager w EmailLabsTM

Comments

comments