5 przykazań skutecznych e-maili rejestracyjnych

27 listopada 2017
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

Istotny wpływ na sprzedaż ma skuteczność rejestracji w obrębie witryny. Czy znasz 5 zasad, które wpływają na ten proces?

1. E-mail musi dotrzeć, nie może trafić do SPAMu.

E-maile rejestracyjne, jak sama nazwa mówi, są to wiadomości wysyłane po dokonaniu rejestracji przez użytkownika Twojego sklepu, portalu lub aplikacji. W tego typu e-mailach zazwyczaj zawarty jest link potwierdzający chęć dołączenia do usług. W związku z tym, problem z dostarczeniem takiej wiadomości równa się utracie potencjalnego klienta. Z danych ReturnPath (2016) wynika, że nawet 21% zamówionych wiadomości e-mail trafia do SPAMu lub jest całkowicie blokowana już na poziomie serwera. Czy masz pewność, że Twoje wiadomości rejestracyjne nie wpadają do SPAMu?

Jeśli chcesz uniknąć problemów z dostarczalnością, zwróć uwagę na następujące elementy:

  • sprawdź, czy adresy e-mail lub adres IP, z których wysyłasz wiadomości transakcyjne nie widnieją na czarnej liście;
  • wysyłaj wiadomości z własnego dedykowanego IP przeznaczonego tylko do wiadomości transakcyjnych. Korzystając ze współdzielonego adresu IP, nigdy nie masz pewności jakiej jakości ruch generowany jest przez pozostałych nadawców tego serwera. Jeśli choć jeden z Twoich „sąsiadów” roześle SPAM, wszyscy współużytkownicy tego IP będą trafiać do SPAMu.

2. Miejsce e-maila rejestracyjnego jest w skrzynce głównej. 

Pierwszym miejscem, w którym Twój potencjalny klient będzie poszukiwał e-maila rejestracyjnego będzie oczywiście skrzynka główna. To tam powinny wpadać wszelkie wiadomości transakcyjne.

Co zrobić, by trafiać do skrzynki głównej:

  • wdrożyć skuteczną infrastrukturę wysyłkową;
  • rozdzielić wysyłki marketingowe od transakcyjnych.

Jakość i typ wysyłanych wiadomości ma wielką wartość, jeśli chodzi o dostarczanie e-maili do folderu głównego. Providerzy widząc, że wysyłasz e-maile marketingowe z tego samego adresu IP, co transakcyjne, bardzo często traktują je jako ten sam typ wiadomości i zamiast do skrzynki głównej dostarczają je do zakładki “oferty”. Rozdzielenie tego ruchu pozwala uniknąć wyświetlania Twoich e-maili rejestracyjnych w folderze “oferty” i daje większą pewność dostarczenia do skrzynki głównej.

Korzystając z opcji EmailLabs SMTP w chmurze otrzymujesz dedykowany IP przeznaczony tylko na potrzeby wiadomości transakcyjnych. IP jest autoryzowany u operatorów pocztowych, którzy od samego początku będą identyfikować wiadomości jako transakcyjne i dostarczać je do skrzynki głównej.

3. E-mail rejestracyjny musi zostać dostarczony do adresata na czas. 

Dane statystyczne wskazują, że e-mail transakcyjny powinien dotrzeć do odbiorcy w ciągu 5 sekund. To najbardziej optymalny czas dostarczenia. Jeśli proces wydłuża się do 3 minut, potencjalny klient rezygnuje z wykonania jakiejkolwiek czynności, ponieważ po prostu zapomina o tym, że oczekiwał na rejestrację konta i jest już w trakcie poszukiwania innego rozwiązania.

Jakie czynniki mogą spowolnić wysyłkę e-maili?

  • Twój serwer może nie wysłać e-maili na czas – ta sytuacja zdarza się, w przypadku współdzielenia serwera z innymi użytkownikami lub jeśli wysyłamy duże wolumeny e-maili marketingowych jednocześnie z transakcyjnymi. Tu z pomocą przychodzi dedykowany IP pod e-maile transakcyjne.
  • Blokada na poziomie serwerów operatora poczty jest analogiczna do sytuacji na naszych serwerach, gdzie przepustowość wiadomości jest ograniczona. U providerów spotykamy się także z limitami – godzinnymi, dziennymi.
  • Pamiętaj, e-maile rejestracyjne traktowane są tak samo jak wiadomości marketingowe, a przez to nie posiadają przed nimi pierwszeństwa w dostarczeniu do skrzynki odbiorczej. Aby uniknąć sytuacji w której wiadomość rejestracyjna dociera z opóźnieniem, warto posiadać umowy z operatorami kont pocztowych (WP, o2, Onet, Interia) lub realizować wysyłki przez systemy posiadające takie umowy.

4. Analityka e-maili rejestracyjnych gwarancją skuteczności.

Mówi się, że monitoring i analiza są kluczem do sukcesu w marketingu. Zasada ta sprawdza się także w przypadku e-maili rejestracyjnych. Kontrolując, czy wysyłane e-maile działają poprawnie, jesteśmy w stanie zapobiec utraceniu rejestracji, a co za tym idzie uratować potencjalny zysk.

Należy kontrolować:

  • czy wiadomości docierają do adresata – może okazać się, że wiadomości bez żadnego problemu wpadają do skrzynek osób posiadających konto na serwerach Onetu, ale w Wirtualnej Polsce wpadają do SPAMu lub są całkowicie blokowane.
  • czy wiadomości są otwierane – jeśli współczynnik otwarć jest niższy niż 30%, należy zastanowić się, czy wiadomości docierają.
  • czy adresaci klikają w link – niska ilość kliknięć w link może oznaczać problem z przyciskiem rejestracji lub wyświetlaniem się kreacji. Pamiętaj, by regularnie testować e-maile rejestracyjne!

5. Bezpieczeństwo e-maili to podstawa działania.

W czasach, kiedy phishing staje się coraz poważniejszym problemem należy szczególnie pamiętać o zabezpieczeniu swoich przesyłek. Providerzy kont pocztowych od pewnego czasu działają nad zwiększeniem bezpieczeństwa, np. Grupa Wirtualna Polska w tym miesiącu wprowadziła nową politykę bezpieczeństwa. Od teraz po kliknięciu w link w e-mailu od niezaufanego nadawcy, adresat otrzymuje alert bezpieczeństwa informujący o zagrożeniach związanych z przejściem na inną stronę podaną pod adresem linku. Więcej w tym temacie można przeczytać na naszym blogu. >>>

Dodatkowo należy stosować zabezpieczenia typu SPF, DKIM i DMARC. Zwiększy to nie tylko Twoją dostarczalność, ale również uniemożliwi podszywanie się pod Twoją firmę. Kolejnym z zabezpieczeń, na które warto zwrócić uwagę jest TLS, czyli szyfrowanie połączenia, w taki sposób, by nikt nie mógł podejrzeć naszych wysyłek. Więcej w artykule. >>>

 

Prawidłowa konfiguracja środowiska do wysyłki wiadomości transakcyjnych to skomplikowane zadanie. Przenosząc swoje wysyłki do EmailLabs zaoszczędzisz czas i pieniądze, a dodatkowo zyskasz:

  • Zwiększenie dostarczalności wiadomości e-mail oraz pełną analizę każdego e-maila w czasie rzeczywistym.
  • Zdecydowane zwiększenie szybkości wysyłek, dzięki w pełni skalowalnej infrastrukturze w chmurze.
  • Szybką integrację, prosty cennik i jasne zasady współpracy. 24 tyś. e-maili co miesiąc za darmo.

Zabezpiecz swoje wysyłki i zadbaj, by docierały na czas. Dzięki temu poprawisz swoją skuteczność i zminimalizujesz ryzyko niepotwierdzonych rejestracji.

Przetestuj za darmo!

 

Agata Krypczyk
Marketing Manager w EmailLabsTM

Comments

comments