Czy wiesz, co oznacza status Twojej wiadomości?

15 marca 2018
EmailLabs

Twarde odbitki, spam, miękkie odbicia, dostarczenie i otwarcie – brzmi znajomo? Dowiedz się jak prawidłowo interpretować komunikaty, co pozwoli Ci dokonywać lepszych analiz i działać jeszcze skuteczniej.

Codziennie zadajesz sobie pytanie, jak poprawić dostarczalność wiadomości e-mail? Jeśli chcesz utrzymać najwyższą skuteczność, zadbaj o regularny monitoring i analitykę wychodzącej korespondencji. Sprawdzaj, czy docierają do adresata, czy są czytane, a także czy po drodze nie natrafiają na ewentualne problemy między Twoim serwerem a serwerem adresata. Poznaj statusy wiadomości, dowiedz się jak je interpretować i znajdź sposoby na poprawę kiepskich wyników.

Nasz krótki poradnik podpowie Ci, co kryje się pod poszczególnymi statusami.

Soft Bounce

Czyli miękkie odbicie. Przekazuje informację o tym, że wiadomość została czasowo wstrzymana. Może się tak zdarzyć na przykład z powodu przepełnionej skrzynki odbiorczej, wyłączonego serwera adresata lub zbyt dużego rozmiaru wiadomości. Status ten informuje, że serwer nadawczy nawiązał połączenie z serwerem odbiorczym, jednak ten nie mógł w danym momencie przyjąć naszej wiadomości. Soft Bounce nie powoduje dopisania adresu do czarnej listy, jednak po otrzymaniu takiego statusu serwer nie będzie podejmował kolejnych prób dostarczenia danego e-maila pod wskazany adres. W celu wysłania tej wiadomości musisz ją ponownie zaimportować i podjąć kolejną próbę ręcznie.

OK

Wiadomość o statusie OK jest najbardziej pożądanym przez każdego nadawcę komunikatem. Oznacza nic innego jak bezproblemowe dostarczenie e-maila do skrzynki adresata.

Ten status pozwala zinterpretować, czy wiadomość została odczytana oraz jak odbiorca zachował się w jej obrębie. W takich e-mailach monitoruje się współczynnik otwarć, kliknięć w link, mapy zachowań oraz ilość osób, które za pośrednictwem danej treści podjęły decyzję o wypisaniu się z bazy subskrybentów.

Hard Bounce

Twarde odbicia są informacją o niedostarczeniu wiadomości do skrzynki z takich powodów jak: nieistniejący lub błędny adres odbiorczy, literówki w domenie lub posiadanie przez odbiorcę zablokowanej możliwości odbierania e-maili. Wszystkie twarde odbicia powinieneś czym prędzej usunąć z bazy. Nie tylko dlatego, że są adresami bezwartościowymi, ale mnogość adresatów tego typu może okazać się bezpośrednią przyczyną obniżenia IP oraz reputacji Twojej domeny wysyłkowej. To oczywiście wpływa na dostarczalność Twoich e-maili.

W EmailLabs wiadomości, które otrzymały status Hard Bounce zostają automatycznie usuwane z listy kontaktów.

Spam Bounce

Taki status oznacza, że e-mail został zakwalifikowany przez skrzynkę odbiorczą naszego adresata jako spam, czyli wiadomość niepożądaną. Im częściej go otrzymasz, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz uznany za spamera. Ten status domeny wpłynie niekorzystnie na Twoje wysyłki, a przede wszystkim – skuteczność. Powinieneś jak najszybciej pozbywać się takich adresów ze swojej bazy.

Pamiętaj również o tym, że prawdopodobieństwo uznania za spam zmniejsza się, kiedy dbasz o higienę bazy, zbierasz zgody marketingowe i wysyłasz tylko zamawiane wiadomości.

Dodatkowe statusy w EmailLabs

Oprócz statusów ogólnego doręczenia lub niepowodzenia dostarczenia w skrzynce odbiorczej adresata, zwracaj uwagę na prawidłowe zaimplementowanie wiadomości z własnego systemu na serwery EmailLabs.

Tu pojawić się mogą następujące statusy wiadomości:

  • Dropped – wiadomość nie została wysłana przez system EmailLabs. Powodem jest wcześniejsze umieszczenie adresu na czarnej liście.
  • Deferred – wysyłka została chwilowo wstrzymana po stronie serwisu EmailLabs.
  • Open – wiadomość została otwarta przez użytkownika.
  • Track – wżytkownik kliknął w zamieszczony w wiadomości link.
  • Injected – wiadomości zaaplikowane przez Ciebie do systemu EmailLabs.

Wszystkie statusy e-maili możesz kontrolować w panelu EmailLabs.

Pamiętaj: analityka jest podstawą skuteczności działania, dlatego sprawdzaj i wyciągaj wnioski, a Twoje wiadomości zawsze będą dostarczane do adresatów – bezproblemowo i na czas.

Chcesz zobaczyć jak to działa w praktyce?

Przetestuj za darmo!