Deep Link – poznaj nowość w EmailLabs!

11 czerwca 2018
EmailLabs

Nasza usługa dynamicznie się rozwija i ciągle przybywa funkcjonalności. Jedną z najnowszych są Deep Linki.

Dowiedz się, jak działają, jakie dają korzyści oraz dlaczego warto je stosować w komunikacji e-mailowej. Okazuje się, że to proste rozwiązanie jest niezwykle skuteczne i może pozytywnie wpłynąć na konwersję naszych wiadomości wśród użytkowników urządzeń mobilnych.

Czym jest Deep Link?

Deep link to tak naprawdę standardowy link URL. Jednak te właśnie zwykłe linki, w połączeniu z naszą aplikacją w EmailLabs, tworzą niewiarygodnie użyteczne narzędzie pozwalające na szybkie i bezproblemowe przeniesienie klienta z odnośnika prosto do Twojej aplikacji mobilnej. Jak mówią trendy, w 2018 większość z nas będzie odczytywać e-maile w swoich smartfonach, więc takie rozwiązanie jest jak najbardziej celowe.

W EmailLabs będziemy obsługiwać Universal Link’i od iOS’a oraz Android App Links.

Jak to działa?

Standardowe linki po kliknięciu przekierowują Cię w pierwszej kolejności do strony www, a dopiero później z poziomu strony mogą wywołać przekierowanie do aplikacji mobilnej (jeśli posiadasz ją zainstalowaną na urządzeniu). Jeżeli aplikacja nie została przez Ciebie do tej pory pobrana ze strony, otrzymujesz przekierowanie do miejsca, w którym możesz ją pobrać – zazwyczaj AppStore – w przypadku korzystania z produktów Apple, lub Google Play – przy użytkowaniu systemu Android.

Deep Linki pozwalają skracać drogę użytkownika. Dzięki temu “odpada” element z przejściem do przeglądarki, a Twój link bezpośrednio kieruje użytkownika do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Jeżeli ta nie jest zainstalowana, następuje przekierowanie bezpośrednio do odpowiedniej podstrony w AppStore czy Google Play, gdzie można pobrać daną aplikację na swoje urządzenie.

Jakie możliwości niosą ze sobą deeplinki?

Deep Linki umożliwiają tworzenie nowych scenariuszy promocyjnych i tworzenie unikalnych ścieżek sprzedaży. Ponadto pozytywnie wpłyną na ilość pobrań aplikacji mobilnych. Tym bardziej że z każdym miesiącem to właśnie one cieszą się coraz większą popularnością. Co ważniejsze używanie tych linków dla odpowiednich systemów Android i iOS pozwoli na szybszą reakcję i skróci czas oczekiwania na załadowanie się linka po kliknięciu niego. Rozważmy przykładowy scenariusz wykorzystania deep link.

W ramach promocji postanawiamy udostępnić klientom kod rabatowy, który muszą wprowadzić w aplikacji, aby uzyskać zniżkę. Kod ten wysyłamy w wiadomości e-mail czy też SMS w postaci linku. Gdy klient kliknie nasz link, zostanie przekierowany do aplikacji, w której można zaimplementować automatyczną aktywację kodu na jego koncie. Klient nie musi w takiej sytuacji wprowadzać ręcznie żadnych dodatkowych kodów, a jednocześnie możemy tworzyć unikalne kody tylko dla subskrybentów.

Kolejną zaletą jest szczegółowa analityka pozwalająca na korelację e-maila z wykonaną czynnością, czyli przejściem. Możesz dzięki temu śledzić, czy użytkownicy posiadający aplikację wchodzą na nią z mailingu i czy ewentualnie nasze maile powodują, że ktoś wykonuje zamierzoną przez nas czynność.

Dlaczego wykonaliśmy aplikację do generowania Deep Linków?

W odpowiedzi na potrzeby naszych największych klientów i zapytania w sprawie zintegrowania mailingów z deep linkami po naszej stronie stworzyliśmy nowoczesny system obsługujący je w naszej usłudze.

Przetestuj Deep Linki i ciesz się skutecznością naszego rozwiązania. Chcesz skorzystać? Napisz do nas!