EmailLabs vs. Amazon SES – które rozwiązanie dla kogo?

12 czerwca 2019
Kamila Krekora

W rozmowach z naszymi klientami czasem pada pytanie, w czym EmailLabs jest lepszy niż Amazon SES? Dlaczego warto skorzystać z polskiego SMTP i E-mail Restful API? Odpowiedź wiąże się przede wszystkim z porównaniem najważniejszych wytycznych, zgodnie z którymi wybieramy infrastrukturę do wysyłki e-maili.

Co należy wziąć pod uwagę dokonując wyboru? Najważniejsze są dostarczalność e-maili, bezpieczeństwo danych (miejsce przetwarzania danych), techniczne aspekty mailingu, ale też wsparcie w ojczystym języku. Być może na początku nie zauważamy znaczenia wszystkich tych wyróżników, ale kiedy już pojawia się konkretny problem, to znajomość polskiego rynku e-mail wraz ze specyficznymi wymaganiami polskich providerów pocztowych, know – how oraz możliwość przedyskutowania przypadku przez telefon, jest często na wagę złota. Zagraniczne rozwiązania to często globalni gracze, dla których polski rynek jest zbyt mały, aby mogli dopasować usługę do lokalnych potrzeb.

Mamy nadzieję, że poniższy tekst rozwieje wszystkie wątpliwości i wyjaśni, kiedy warto skorzystać z EmailLabs.

1. Porównanie funkcjonalności

 

Usługa EmailLabsTM Amazon SES
SMTP Tak Tak
RESTful API Tak Tak
Rozszerzenia funkcji usługi na życzenie klienta Tak Nie
Zabezpieczenia SPF, DKIM, DMARC Tak Tak

samodzielne ustawienie na podst. dokumentacji

Statystyki real-time Tak Tak
Kliknięcia Tak Tak
Otwarcia Tak Tak
Twarde i miękkie odbicia Tak Tak
Event API
Tak  

 

Tak

możliwość ustawienia powiadomień nt. wysyłek w Amazon CloudWatch lub Amazon Kinesis

Czarna lista (automatycznie tworzony zbiór nieaktywnych adresów e-mail na które serwer nie będzie wysyłał wiadomości, chroni przed możliwą blokadą u providerów pocztowych w przypadku gdyby takie wysyłki się pojawiały) Tak Nie
Biała lista (lista zaufanych adresów do których system zawsze próbuje dostarczyć wiadomość) Tak Nie
Support e-mail, telefon, chat dla wszystkich e-mail, telefon (dla płatnych pakietów)

dla developerów $49/ miesiąc

Dedykowany adres IP 99zł $25

konieczność samodzielnego ustawienia

Dodatkowy adres IP 99zł $30
Współpraca z zagranicznymi ESP (np. Gmail, Yahoo) Tak Tak
Elastyczny pakiet cenowy dla klientów Enterprise Tak Nie
100% zgodności z RODO Tak Nie
2. Współpraca z polskimi providerami

Mimo stale rosnącej liczby użytkowników poczty Gmail, wciąż blisko 70% Polaków korzysta z usług największych polskich providerów: WP, Onet, Interia, o2.

Niestety, każdy z tych usługodawców posiada swoje ograniczenia i filtry, które mogą negatywnie wpłynąć na efektywność wiadomości, również tych transakcyjnych. Dlatego też providerzy wprowadzili umowy, które nadają status zweryfikowanego nadawcy i zapewniają pierwszeństwo w dostarczeniu wiadomości do odpowiedniego folderu (Główne, Oferty). Jako polska firma z wieloletnim doświadczeniem w branży rozwiązań omnichannel, już od 2005 roku współpracujemy z polskimi providerami na bazie wyżej wspomnianych umów. Daje nam to przewagę nad zagranicznymi rozwiązaniami, które nie zadbały o takowe porozumienie z operatorami skrzynek pocztowych.

powyższe ostrzeżenie widzą użytkownicy poczty WP i O2 po kliknięciu w link e-maila kierujący do innej strony

Podsumowując, jesteśmy polską firmą, całą usługę kierowaliśmy od początku z zamysłem rozwiązania problemów dostarczalności e-mail na naszym rynku. Stąd jeśli swoje mailingi kierujesz do odbiorców zlokalizowanych w Polsce, EmailLabs sprawdzi się najlepiej.

3. Know-how potwierdzone 14-letnim doświadczeniem na rynku e-mail.

Dostarczalność e-maili to z roku na rok coraz trudniejsza kwestia, która wymaga olbrzymiej wiedzy i doświadczenia. Nie tylko rynek polski jest pod tym względem specyficzny. W każdym kraju w Europie funkcjonują globalne skrzynki pocztowe takie jak Outlook czy Yahoo. Dla każdego z tych providerów trzeba inaczej skonfigurować parametry wysyłkowe, takie jak przepustowość, liczba jednoczesnych połączeń, wolumen wysyłkowy czy też profesjonalnie rozgrzać adresy IP. W EmailLabs żadną z tych rzeczy nie musisz się zajmować sam,  ponieważ nad jakością Twoich wysyłek czuwają nasi specjaliści ds. dostarczalności.

4. Zlokalizowane w Polsce Data Center – Beyond

W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, jako centrum przetwarzania danych wybraliśmy Poznańskie Data Center Beyond. Gwarantuje ono nie tylko najwyższe standardy przechowywania danych, ale również bardzo ważną dla wielu firm kwestię lokalizacji. Nasze Data Center znajduje się w Polsce, dzięki czemu spełniamy nawet najbardziej surowe wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych. W przypadku dostawców zagranicznych, w wielu wypadkach trudno określić dokładną lokalizację Data Center, a tym samym dokładne miejsce przetwarzania danych – na pewno nie są one jednak przetwarzane w Polsce.

5. Obsługa i wsparcie „po polsku”

Temat dostarczalności e-maili nie jest prosty, wymaga czasem zebrania pewnych technicznych danych, mających spory wpływ na rozwiązanie problemu. O wiele prościej przekazuje się je w rodowitym języku. W EmailLabs zawsze możesz do nas zadzwonić i po prostu porozmawiać. Dzięki temu możemy uniknąć wielu nieporozumień i efektywnie rozwiązać problem. Amazon SES nie posiada dedykowanej polskim klientom obsługi zgłoszeń.

6. Stała cena i „polska” faktura

Faktura, którą od nas otrzymujesz to standardowy VAT. Jest ona w pełni zgodna z obowiązującym w Polsce standardem. Równie ważna dla nas i wszystkich naszych klientów jest stała, przewidywalna cena (bez różnic kursowych) – to niewątpliwie kolejna zaleta wyboru dostawcy działającego w Polsce.

7. Większe prawdopodobieństwo zostania kluczowym klientem

Amazon SES to globalny gracz, którego klienci funkcjonują na dużo większych rynkach niż polski – dlatego nawet najwięksi pod względem wysyłki klienci w Polsce mają problem z uzyskaniem statusu kluczowego klienta w Amazonie. Dla nas każdy klient jest ważny i każdemu z przyjemnością oferujemy swoją pomoc, a status klienta kluczowego uzyskać jest zdecydowanie łatwiej.

8. Elastyczność i dopasowanie usługi do potrzeb klienta

Dzięki temu, że zależy nam na tworzeniu usługi spełniającej nawet najwyższe wymagania, stale rozbudowujemy funkcjonalności EmailLabs. Co więcej, jesteśmy elastyczni i dopasowujemy rozwiązania do potrzeb klientów. Możesz na nas liczyć w przypadku potrzeby niestandardowej integracji, dopasowania konfiguracji procesów do swojego biznesu czy chęci wdrożenia i utrzymania certyfikatu S/MIME. To nie wszyStko – jeśli zaczynasz wysyłki na nowy rynek w Europie czy na świecie, kontaktujemy się z providerami pocztowymi w Twoim imieniu i optymalizujemy środowisko wysyłkowe specjalnie dla Ciebie. Nasza elastyczność obejmuje także zapisy prawne. Z uwagi na mniejszą korporacyjność niż Amazon SES rozumiemy, że każdy biznes posiada swoje wypracowane zasady działania i współpracy. W przypadku jeżeli klient chce dostosować je do działalności swojej firmy czy branży, ma taką możliwość.

9. Opieka specjalistów ds. dostarczalności e-mail

Nie tylko podczas konfiguracji usługi, ale również w trakcie wysyłek klienci mogą napotkać różnej natury problemy z dostarczalnością email. Poza konfiguracją ustawień systemu, wspólnie testujemy i optymalizujemy przepustowość wysyłek a także dążymy do czynnego rozwiązania każdego problemu zamiast odsyłać klienta do dokumentacji. Co więcej w przypadku zaistniałej potrzeby kontaktujemy się z providerami pocztowymi w imieniu Klienta.

Sprawdź sam, czy nasza usługa spełni Twoje oczekiwania
Przetestuj EmailLabs

*EmailLabs nie jest w żaden sposób powiązany lub sponsorowany przez usługę Amazon SES. Logo Amazon SES jest zastrzeżonym znakiem handlowym Amazon.com, Inc.