EmailLabs vs. Mandrill – Case study

25 lutego 2016
EmailLabs

CzasNaButy.pl/IAI

Nasz klient: Unhuman.pl i TheAvenue.pl

Skateshop online i Best Streetwear Brands

Unhuman i The Avenue to jedne z największych polskich sklepów internetowych z odzieżą hip-hop i streetwear. Sklep rozwija się bardzo dynamicznie i już teraz posiada bazę kilkuset tysięcy klientów.

Osiągnięte korzyści ze współpracy z EmailLabs:

  • Zwiększona dostarczalność e-mail
  • Zwiększona konwersja z newsletterów
  • Szybka integracja z indywidualną, wysoce skalowalną infrastrukturą
  • Zaawansowane narzędzia analityczne, pozwalające porównać skuteczność poszczególnych kampanii
  • Dostęp do informacji o tym, co wydarzyło się z każdą, indywidualną wiadomością.

Problem klienta

Niezadawalający współczynnik otwarć i kliknięć newsletterów

Oba sklepy korzystają z platformy sklepowej iaishop.pl, z której wysyłają zarówno wiadomości transakcyjne, jak i marketingowe. Klient korzystał do tej pory z profesjonalnego narzędzia do e-mail marketingu, które oferowało wiele ciekawych funkcji marketingowych, jednak nie było w stanie zapewnić wysokiej dostarczalności. Powodem takiego stanu rzeczy była głównie współdzielona infrastruktura. Klient nie mógł samodzielnie zadbać o swoją reputację i cierpiał z powodu błędów popełnianych przez pozostałych użytkowników współdzielonego adresu IP. Unhuman i The Avenue traciły pieniądze i reputację wśród klientów, ponieważ wiele newsletterów trafiało do Spamu.

Integracja

Rozwiązanie

Porównanie EmailLabs i Mandrill

Po rozpatrzeniu kilku opcji, Paweł Szymoniak zajmujący się kwestiami marketingu w obu sklepach, zdecydował się porównać EmailLabs i Mandrill. Po wykonaniu kilku wysyłek, EmailLabs zapewnił zdecydowanie wyższą dostarczalność e-mail u polskich providerów pocztowych. Polski dostawca był w stanie nie tylko ominąć foldery spam, ale również skierować wiadomości do odpowiednich zakładek. Największą różnicę odnotowano w przypadku Interii, gdzie Mandrill zupełnie sobie nie radził, a wszystkie wiadomości trafiały do spamu. Wysyłki do zagranicznych operatorów, w obu przypadkach wypadły wzorowo. Paweł Szymoniak, był również pod wrażeniem indywidualnego podejścia do klienta i jakości obsługi, której nie był w stanie zagwarantować Mandrill.

FBcomment

Rezultaty

Wzorowa dostarczalność e-mail do polskich i zagranicznych operatorów

Dziś, dostarczalność newsletterów Unhuman i The Avenue osiągnęła ponad 99,9%. Przełożyło się to oczywiście również na wzrost liczby unikalnych otwarć wiadomości i sprzedaży za pomocą komunikacji e-mail. Dzięki bezpośrednim umowom z polskimi providerami i wieloletniemu doświadczeniu na polskim rynku, EmailLabs zapewnił klientowi wyższą dostarczalność niż międzynarodowy dostawca.

Jeśli chcesz sprawdzić w jaki sposób możemy pomóc i Tobie, to koniecznie zarejestruj się na darmowe testy EmailLabs.

Wypróbuj za darmo