FAQ – co musisz wiedzieć na start?

27 marca 2018
EmailLabs
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

Klienci, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z EmailLabs, często kierują do nas pytania związane z kwestiami technicznymi.

Wybraliśmy dla Ciebie kilka najczęściej zadawanych pytań, na które odpowiedzi pomogą Ci zdecydować się na odpowiednie warianty naszej usługi, a także pozwolą Ci poznać naszą usługę z nieco innej strony. Chcemy służyć radą i wsparciem w na wielu płaszczyznach. Z tego względu rozpoczynamy specjalny cykl odpowiedzi na pytania, które nie tylko są nurtujące dla klienta, ale mają również istotny wpływ na podjęcie decyzji o skorzystaniu z naszej usługi.

Z tego artykułu dowiesz się, czym jest dedykowanie IP, jak działa oraz jakie są jego korzyści? Ponadto lepiej poznasz naszą usługę i sposoby integracji.

Co daje mi wykupienie dedykowanego IP w EmailLabs? Czym różni się taki serwer od współdzielonego?

Współdzielone IP (jak sama nazwa wskazuje) jest to serwer, z którego korzysta kilku naszych klientów. Oznacza to, że na reputację takiego serwera mają wpływ nie tylko twoje wysyłki, ale również te, które są realizowane przez pozostałych jego użytkowników. Natomiast dedykowane IP to serwer, który obsługuje wysyłki wyłącznie jednego klienta. Poniżej przedstawiamy 4 punkty, dla których warto zamówić dedykowane IP:

  1. Dzięki dedykowanemu IP samodzielnie dbasz o swoją reputację i nie musisz martwić się o to, czy inni użytkownicy będą mieli wpływ na twoją dostarczalność.
  2.  Dedykowane IP daje większą przepustowość wysyłki (ok. 120 000 wiadomości na godzinę) i mniejsze prawdopodobieństwo pojawienia się kolejkowania wiadomości.
  3. Dedykowane IP pozytywnie wpływa na dostarczalność Twoich wiadomości. Providerzy bowiem o wiele przychylniej reagują na wysyłkę wiadomości z tego typu serwerów.
  4. Podłączenie Dedykowanego IP daje Tobie możliwość skorzystania z dodatkowych funkcjonalności EmailLabs oraz wyższych Pakietów.

EmailLabs zaleca wszystkim klientom korzystanie z dedykowanego adresu IP.

Czy do jednego dedykowanego IP mogę podpiąć wysyłki realizowane z kilku domen?

Bez względu na rodzaj wybranego serwera (współdzielony czy dedykowany) za pomocą EmailLabs możesz wysyłać wiadomości z dowolnej ilości domen. Należy jednak pamiętać, że wszystkie statystyki dotyczące wysyłek będą wówczas stanowić w panelu jedną całość – dane nie będą rozdzielone na domeny.

Czy przez EmailLabs mogę wysyłać tylko wiadomości transakcyjne, czy dopuszczalne są także te marketingowe?

Tak, za pomocą EmailLabs można wysyłać wiadomości transakcyjne oraz marketingowe. Trzeba tu jednak podkreślić, że w przypadku wysyłek marketingowych obsługujemy wyłącznie te zamówione. Oznacza to, że musisz posiadać bezpośrednie zgody od swoich klientów, aby móc do nich wysyłać tego typu maile. Zgodnie z regulaminem naszej usługi nie obsługujemy wysyłek realizowanych na:

  • zakupione bazy kontaktów,
  • zewnętrzne bazy kontaktów firm pośredniczących,
  • bazy kontaktów, które są ogólnodostępne w internecie.

W przypadku, gdy zdecydujesz, że EmailLabs ma obsługiwać twoje transakcyjne oraz marketingowe wysyłki, to zalecamy rozdzielenie ruchu na dwa serwery. Dzięki takiej konfiguracji możesz np. lepiej zadbać o reputację swoich wysyłek albo uniknąć kolejkowania wiadomości transakcyjnych podczas wysyłki swojego newslettera. Więcej informacji na ten temat możesz uzyskać, kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Mam wybrać integrację za pośrednictwem SMTP czy API?

W tym wypadku wybór powinien być podyktowany twoimi potrzebami, wiedzą oraz możliwościami technicznymi. Jeżeli nie jesteś programistą, to warto skorzystać z połączenia po SMTP. Tego typu integracja jest o wiele szybszym sposobem nawiązania połączenia z EmailLabs i można ją wykonać bez większej wiedzy z zakresu programowania. Polega na podmianie danych w ustawieniach SMTP dla wiadomości wychodzących w systemie wysyłkowym. Decydując się na tę opcję, można korzystać wyłącznie z funkcjonalności dostępnych w panelu EmailLabs.

Z kolei API to opcja integracji, która ma charakter bardziej zaawansowany, a przede wszystkim programistyczny. Jest ona trudniejsza, ponieważ wymaga od klienta wiedzy z zakresu programowania, jednak daje ona większą ilość funkcjonalności do wykorzystania. Dzięki temu można np. pobrać z panelu szczegółowe logi wiadomości lub dane statystyczne.

Chcesz wiedzieć więcej na temat funkcji EmailLabs lub masz więcej pytań? Zapraszamy na naszą podstronę w pełni poświęconą pytaniom i odpowiedziom na różne tematy. >>> Sprawdź

Kiedy wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane koniecznie przetestuje EmailLabs za darmo i odbierz na start 24 000 darmowych e-maili.

Wypróbuj EmailLabs

Comments

comments