FAQ: Wszystko, co warto wiedzieć o EmailLabs

2 listopada 2018
EmailLabs

Istnieje takie powiedzenie, że kto pyta, nie błądzi. To fakt, dla którego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu wszystkie pytania, które nurtują naszych użytkowników i przyszłych klientów.

Nasza domena trafiła niedawno na listę spam. Mamy zablokowaną pocztę wychodzącą m.in. na Gmail. Proszę o pomoc. Jak mogę ściągnąć nasz adres z blacklist?

W pierwszej kolejności należy ustalić, czy listowana jest faktycznie domena, czy może adres IP. Z doświadczenia wiemy, że częściej na Czarne Listy wpadają adresy IP. Żeby domena znalazła się na Czarnej Liście, nadawca musi realizować wysyłki o naprawdę bardzo niskiej jakości.

Obecnie w Internecie można znaleźć wiele stron — narzędzi, które służą do zweryfikowania czy nasza domena bądź adres IP znajdują się na Czarnej Liście. Mogę tutaj zaproponować np. mxtoolbox. Jeżeli faktycznie jesteśmy listowani, to jedynym rozwiązaniem jest kontakt z Administratorem Czarnej Listy. Wówczas warto odwiedzić jego stronę i sprawdzić, czy jest na niej opcja automatycznego zdelistowania. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to pozostaje nam wówczas bezpośredni kontakt z Administratorem poprzez wysłanie wiadomości e-mail.

Przy zdelistowaniu należy pamiętać, że Administrator nie ma obowiązku usunięcia domeny bądź adresu IP ze swojej Czarnej Listy, nie musi nawet nam odpowiedzieć. Dlatego bardzo ważne jest to, abyśmy w swoim zgłoszeniu dokładnie wyjaśnili sytuację i odpowiednio umotywowali prośbę o zdelistowanie.

Czy pomimo braku działalności gospodarczej będę mógł korzystać z EmailLabs?

Usługa EmailLabs jest skierowana do oficjalnie zarejestrowanych działalności gospodarczych (firm). Oczywiście osoba prywatna może założyć konto w naszej usłudze, jednak bez danych firmowych nie będzie mogła przeprowadzić jego pełnej aktywacji. Ze względów bezpieczeństwa nie możemy umożliwić realizacji wysyłek osobom prywatnym.

Czy udostępniają Państwo w swojej usłudze kreacje szablonów wiadomości e-mail?

Usługa EmailLabs udostępnia swoim klientom zewnętrzną infrastrukturę serwerową, którą można wykorzystać do wysyłki zamówionych wiadomości e-mail (transakcyjnych oraz marketingowych). W związku z tym nasza usługa nie jest systemem wysyłkowym. Tego typu narzędzie klient musi mieć po swojej stronie. Panel EmailLabs służy wyłącznie do monitorowania i kontrolowania realizowanych wysyłek. Z jego poziomu nie można generować maili. Dlatego nie oferujemy naszym klientom szablonów wiadomości e-mail.

Ewentualnie, jeżeli klient realizuje swoje wysyłki za pomocą API, to może w panelu EmailLabs umieścić przygotowane przez siebie szablony wiadomości e-mail. Wówczas za pomocą API można przesyłać wyłącznie zmienne, które nasz system podstawi do szablonów wiadomości, a następnie wyśle do adresatów. Takie rozwiązanie może przyśpieszyć realizowaną wysyłkę. Więcej na ten temat można przeczytać w naszej instrukcji: http://dev.emaillabs.io/pl/#api-Wysylka-sendmail_templates

Rozumiem, że połączenie z Google Analytics umożliwi nam śledzenie np. klikalności poszczególnych komponentów wiadomości e-mail?

Klienci EmailLabs mogą skorzystać z funkcjonalności UTM. Opcja ta dodaje do łączy występujących w wiadomości e-mail parametry pozwalające śledzić ruch za pomocą Google Analytics, dzięki czemu możliwe jest monitorowanie takich zachowań jak np. sprzedaż w sklepie, rejestracje użytkowników czy śledzenie najczęściej klikanych fraz w mailingu.

Warto tu jednak zaznaczyć, że jeżeli system wysyłkowy klienta dodaje już UTM, to nie trzeba tej opcji uruchamiać po stronie EmailLabs. UTM naszej usługi udostępniają standardowe informacje w Google Analytics, więc nie ma potrzeby podwójnego uruchamiania tego narzędzia.

UTM można w bardzo prosty sposób ustawić w panelu EmailLabs. Zapraszam do zapoznania się z naszą instrukcją: http://docs.emaillabs.pl/panel/aplikacje-smtp/utm/

W dniu dzisiejszym założyłem konto w EmailLabs i nadal nie zostało w pełni aktywowane. Kiedy to nastąpi?

Po utworzeniu konta w EmailLabs należy uzupełnić dane firmowe, na które konto będzie zarejestrowane. Jeżeli klient uzupełni wszystkie dane, to następnie jest przeprowadzana telefoniczna weryfikacja konta. Przeprowadza ją Dział Handlowy usługi EmailLabs. Weryfikacja powinna nastąpić w ciągu 48 godzin od chwili utworzenia konta. Na wniosek Działu Handlowego konto jest w pełni aktywowane przez Biuro Obsługi Klienta.

Pełna aktywacja oznacza, że konto nie będzie posiadało żadnego limitu wysyłkowego, a klient dodatkowo otrzymuje pulę 24 000 bezpłatnych wiadomości, które może wysyłać co miesiąc.

Czy można u Państwa kupić dynamiczne IP?

W usłudze EmailLabs każdy klient posiada stały adres IP, do którego podłączone jest jego konto. W ten sposób buduje on własną indywidualną reputację, która pozwala providerom uznawać jego wysyłki za bardziej wiarygodne. Nie wspieramy praktyk związanych z realizacją wysyłek z losowo wybieranych adresów IP. Takie rozwiązania są charakterystyczne dla podmiotów wysyłających niezamówione wiadomości e-mail.

Chcielibyśmy podpisać z Państwem umowę w zakresie funkcjonalności dostarczanych przez Państwa. W jaki sposób możemy to przeprocesować?

W EmailLabs współpracę z naszymi klientami opieramy na podstawie Regulaminu. Jego akceptacja jest traktowana przez nas jako zawarcie z nami umowy online. Jeżeli klient wymaga od nas zawarcia umowy w formie tradycyjnej (papierowej), to oczywiście taka opcja również istnieje. Wówczas sprawa klienta jest kierowana do Działu Handlowego, który przygotowuje odpowiedni dokument.

W jaki sposób mogę utworzyć drugie subkonto smtp w ramach jednego konta EmailLabs?

Standardowe konto klienta w EmailLabs posiada jeden serwer SMTP (subkonto). W zależności od podłączonego pakietu może to być współdzielony lub dedykowany adres IP. Jeżeli klient chce posiadać dodatkowe subkonto, to w pierwszej kolejności musi skontaktować się z naszym Działem Handlowym. Zapytanie w tej sprawie można wysłać na adres: sales@emaillabs.pl. Klient sam nie może utworzyć nowego subkonta. Jest to bowiem związane ze zmianami w infrastrukturze konta, które może przeprowadzić wyłącznie administrator.

W jaki sposób mogę sprawdzić ile maili zostało wysłanych przez ostatni rok z mojego konta?

Służy do tego zakładka Dashboard, która przedstawia dane statystyczne dotyczące zrealizowanych wysyłek. Żeby dowiedzieć się, ile wiadomości zostało wysłanych przez ostatni rok, należy skorzystać z wykresu. Wystarczy wybrać na nim okres, jaki nas interesuje, a następnie zaznaczyć status Injected.

Dane statystyczne dostępne w zakładce Dashboard są archiwizowane w panelu EmailLabs przez czas nieokreślony. Dzięki temu można w każdej chwili sprawdzić wyniki wysyłek zrealizowanych w przeszłości.

Czy pakiety opierają się na ilości wysyłanych maili, czy na liczbie wszystkich rekordów w bazie?

Pakiety w EmailLabs różnią się wyłącznie oferowanymi funkcjonalnościami. Wybór pakietu nie ma wpływu na cenę wysyłki. Bez względu na wybrany pakiet każdy klient EmailLabs może wysyłać dowolną ilość wiadomości e-mail. Cennik jest standardowy dla wszystkich. Żeby bliżej poznać nasz cennik oraz podział pakietów, zapraszam na naszą stronę internetową:
Kalkulator cen: https://emaillabs.pl/cennik/
Podział pakietów: https://emaillabs.pl/pakiety/

A jeżeli masz więcej pytań, skontaktuj się z bok@emailLabs.pl