Jednym z najważniejszych narzędzi analitycznych w usłudze EmailLabsTM, o fundamentalnej wartości dla dostarczalności email jest czarna lista. Czarna lista to inaczej zbiór wszystkich zablokowanych adresów, do kórych EmailLabsTM nie będzie ponawiał wysyłki.
Przed zapoznaniem się z dzisiejszym wpisem poświęconym Czarnej liście, zachęcam do przeczytania poprzednich części naszego poradnika, w których poruszaliśmy tematykę związaną z:
Z poziomu czarnej listy mamy dostęp do informacji o powodzie niedoręczenia wiadomości do naszego adresata. Warto więc przeanalizować najczęściej pojawiające się odbitki.
Tak jak wspominaliśmy w poprzedniej części poradnika, hardbounce oznacza, że podany adres nie istnieje. W takim przypadku, warto sprawdzić czy adresat omyłkowo nie podał błędnego adresu, np. wpisał “gmail.pl”, zamiast “gmail.com” lub popełnił tzw. “literówkę” – np. “[email protected]”, zamist “[email protected]”. W takim przypadku, jeśli dysponujemy innymi danymi klienta niż adres email, powinniśmy spróbować nawiązać kontakt i zapytać o możliwość wprowadzenia poprawki.
W jaki sposób główni operatorzy komunikują nam, że adres nie istnieje? Oto odbitki największych providerów pocztowych:
* Adres, na który próbowano wysłać wiadomość.
Spambounce, to informacja o tym, że nasza wiadomość w ogóle nie została dostarczona do adresata. Wszystkie emaile, które wykazały taki status zostały zablokowane już na poziomie serwera poczty przychodzącej. Warto analizować tego typu problemy i natychmiast reagować. Jeśli widzimy status spambounce, to powinniśmy skontaktować się z administratorem i zapytać o powód odbitki, a następnie zastosować się do porad administratora i spróbować ponowić wysyłkę. Do czasu odpowiedzi administratora, najlepiej zaniechać wysyłek lub realizować je z zachowaniem ostrożności, tak by nasza domena lub adres IP nie zostały permanentnie zablokowane.
Oto w jaki sposób przykładowi, główni operatorzy komunikują nam, że wiadomość to spam:
Eliminowanie wysyłki do adresów, które nie istnieją to jedna z podstaw dbania o reputację nadawcy. Dzięki czarnej liście EmailLabs, dowiesz się, które adresy powinieneś usunąć ze swojej bazy. Co więcej, nawet jeśli nie będziesz chciał porządkować swoich adresatów, EmailLabs zrobi to za Ciebie, blokując całkowicie wysyłkę to wszystkich, którzy wykazali status harbounce i spambounce. Adresy znajdujące się na liście możesz usunąć ręcznie, tak by system ponowił wysyłkę.
Jeśli do tej pory nie miałeś pojęcia, którzy adresacie w Twojej bazie nadal istnieją, a którzy nie, to koniecznie wypróbuj EmailLabs i zwiększ dostarczalność swoich wiadomości poprzez skuteczne eliminowanie twardych odbitek i odbitek spam.
Dobre praktyki, Gmail, Uwierzytelnienia e-mail
Gmail zapowiada, że od 1 lutego 2024 wysyłający wiadomości email do swoich klientów będą musieli liczyć się ze sporymi zmianami w zakresie wymagań, jakie należy spełniać, aby cieszyć się...
GDPR, Zgodność i bezpieczeństwo
Spółka Vercom S.A., która prowadzi projekt EmailLabs, z sukcesem przeszła kolejną certyfikację na normę ISO/IEC 27001 oraz ISO 27018. Wdrożony w Vercom S.A. System Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji 0bejmuje tworzenie,...
To, że z roku na rok kampanii phishingowych jest coraz więcej i że ten trend będzie tylko rósł, raczej nikogo nie zdziwi. Wkrótce, może stać się to najpoważniejszym problemem...
Spośród wszystkich rzeczy, które mogą pójść źle podczas wysyłania e-maili marketingowych i transakcyjnych, trafienie do SPAMu jest prawdopodobnie najbardziej kłopotliwe – i łatwo zrozumieć, dlaczego. W końcu zależy nam...
DMARC, czyli Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance jest protokołem uwierzytelniania, zasad i raportowania poczty elektronicznej. Jego zadaniem jest ochrona przed atakami phishingowymi i pomoc w zwalczaniu innych prób...
Wraz z pojawieniem się pandemii Covid-19, wiele marek zostało postawionych przed sporym wyzwaniem aby w krótkim czasie przystosować się do zmienionej rzeczywistości oraz nowego podejścia konsumentów i zreorganizować...
Reputacja Nadawcy, Uwierzytelnienia e-mail
Dla providerów zarówno lokalnych jak i globalnych takich jak Gmail, Yahoo czy AOL, autoryzacja nadawcy jest czymś w rodzaju broni zwalczającej SPAM. Dzięki uwierzytelnieniu swojej domeny wysyłkowej, możesz natychmiast...
Jako integralna część infrastruktury serwerowej, takie pojęcia jak SMTP i Porty SMTP nie są zarezerwowane tylko dla specjalistów – są ważne dla każdego, kto korzysta z poczty elektronicznej. Prawdopodobnie...
Best practices, Dobre praktyki
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego nie możesz załączyć filmu do wiadomości e-mail? Albo dlaczego prezentacja PowerPoint po prostu się nie wysyła? Wszystko sprowadza się do jednego – maksymalnego rozmiaru...
Reputacja Nadawcy, Uwierzytelnienia e-mail
Dla providerów zarówno lokalnych jak i globalnych takich jak Gmail, Yahoo czy AOL, autoryzacja nadawcy jest czymś w rodzaju broni zwalczającej SPAM. Dzięki uwierzytelnieniu swojej domeny wysyłkowej, możesz natychmiast...
Jako integralna część infrastruktury serwerowej, takie pojęcia jak SMTP i Porty SMTP nie są zarezerwowane tylko dla specjalistów – są ważne dla każdego, kto korzysta z poczty elektronicznej. Prawdopodobnie...
Best practices, Dobre praktyki
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego nie możesz załączyć filmu do wiadomości e-mail? Albo dlaczego prezentacja PowerPoint po prostu się nie wysyła? Wszystko sprowadza się do jednego – maksymalnego rozmiaru...
Jeden z najgorszych scenariuszy, jaki może sobie wyobrazić niemalże każda firma to taki, w którym zostajemy zhakowani. W następstwach tego, własność intelektualna firmy, ogromna ilość danych klientów może zostać...
Protokół SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) ma istotne znaczenie w sferze komunikacji e-mail. Jako istotny element serwerów pocztowych, SMTP odpowiada za wysyłanie, odbieranie i przekazywanie wiadomości e-mail, zapewniając ich...
Znaczenie ochrony poczty elektronicznej i bezpieczeństwa danych rośnie systematycznie w erze cyfrowej, a StartTLS staje się kluczowym zawodnikiem na tej arenie. Jako rozszerzenie protokołu szyfrowania, StartTLS oferuje użytkownikom unikalną...
Dobre praktyki, Reputacja Nadawcy
Twoje kampanie e-mail nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Niskie współczynniki otwarć i wysokie współczynniki odrzuceń mogą być frustrujące, ale możesz odwrócić tę sytuację przez poprawę reputacji nadawcy. Ale zanim to,...
Dobre praktyki, Gmail, Uwierzytelnienia e-mail
Gmail zapowiada, że od 1 lutego 2024 wysyłający wiadomości email do swoich klientów będą musieli liczyć się ze sporymi zmianami w zakresie wymagań, jakie należy spełniać, aby cieszyć się...
Gmail, Uwierzytelnienia e-mail
W celu zwiększenia bezpieczeństwa poczty elektronicznej i ochrony użytkowników przed złośliwymi wiadomościami, Google i Yahoo zamierzają wdrożyć surowe wymagania dotyczące uwierzytelniania e-maili od 2024 roku. E-mail marketing stał się...