Komunikaty po wysłaniu e-maila bez tajemnic vol1

18 czerwca 2018
EmailLabs

Bardzo często nasi klienci pytają nas, co oznaczają komunikaty, które otrzymują po wysłaniu e-maila na dany adres e-mail.

Postanowiliśmy je zebrać w jedną serię artykułów i wytłumaczyć, jakie są powody ich otrzymywania, ich znaczenie, a także jak sprawić, aby e-mail dotarł do skrzynki adresata.

1. Komunikat: 450-4.2.1 The user you are trying to contact is receiving mail

Powiadomienie generowane jest przez Gmail i oznacza, że wysłana wiadomość przez pewien czas nie mogła zostać dostarczona do odbiorcy. Komunikat informuje, że należy spróbować wysłać wiadomość w późniejszym czasie.

Według informacji, jakie znajdują się na stronie supportu, Gmail nadaje tego typu komunikat (450-4.2.1), kiedy wiadomość nie może być dostarczona z powodów technicznych po stronie odbiorcy (problemy skrzynki odbiorczej/systemu). W takich sytuacjach radzi właścicielom skrzynek odbiorczych:

  •  sprawdzić, czy jest to problem z przeglądarką (warto w tym celu użyć innej przeglądarki),
  • usunąć wszelkie rozszerzenia przeglądarki lub dodać adresy i wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki i pliki cookie,
  • spróbować użyć Gmaila w trybie HTML,
  • tymczasowo wyłączyć oprogramowanie antywirusowe,
  • zresetować modem internetowy / router.

W takich sytuacjach nasz system nadaje wiadomości pośredni status deferred i przez 48 godzin próbuje dostarczyć wiadomość do skrzynki adresata. Jeżeli w tym czasie e-mail dotrze do odbiorcy, to uzyska status OK . W przypadku, jeśli nadal będzie odbijana przez serwer odbiorczy, to po tym okresie jego status zmieni się na Hardbounce, a adres zostanie zablokowany.

2. Komunikat: 554 5.2.0 Spam content found

Takie powiadomienie sygnalizuje, że wiadomość została uznana za próbę phishingu lub za SPAM. Wiadomość może trafiać do folderu SPAM lub być blokowana przez providera. Wówczas rozwiązanie może leżeć w:

  •  Linkach i włączonym Link Trackingu (bezpośrednie URL w kreacji e-mail).
  • Rygorystycznie ustawionym SPF (kwestia użycia tyldy lub myślnika albo brak wskazanego serwera).

3. Komunikat: 550 5.7.1 Message denied by policy

Wygenerowanie takiego komunikatu może mieć kilka powodów. Jeżeli wiadomość uzyska taki status:

  • Warto sprawdzić, czy adresy, na które wiadomość była kierowana, faktycznie istnieją na serwerze docelowym. Często zdarza się, że taki komunikat jest generowany przez serwery pocztowe oparte na m.in. Exchange.
  • Może to również oznaczać, że na serwerze odbiorczym jest blokada antyspamowa. System blokuje wysyłane wiadomości, traktując je jako Spam (bardzo rygorystyczna polityka wewnętrzna). To jednak jest kwestia po stronie serwera odbiorczego. Naprawić to może wówczas jedynie Administrator serwera odbiorczego poprzez wprowadzenie drobnej zmiany w ustawieniach serwera.
  • Warto napisać do Administratora serwera i zorientować się, co kryje się pod tym komunikatem.

4. Komunikat: 552 5.2.2 User mailstore exceeded quota limit

Status oznacza, że konto adresata wiadomości jest przepełnione, czyli posiada ograniczoną pojemność, która została już wykorzystana. Taki komunikat jest charakterystyczny dla Interii lub posiadaczy e-maili na własnym hostingu.

5. Komunikat: 550 Podane konto nie istnieje / No mailbox here by that name

Konto adresata wiadomości nie istnieje. W takim wypadku należy sprawdzić poprawność wpisanego adresu lub upewnić się, czy taka skrzynka nadal istnieje.

6. Komunikat: 552 Error: message too large

Wielkość wiadomości jest zbyt duża (lub posiada zbyt duży załącznik). Komunikat ten oznacza, że skrzynka odbiorcza może przyjmować wiadomości o znacznie mniejszej wielkości niż przesłany e-mail.

7. Komunikat: 550 5.7.1 Recipient doesn’t want your mail / Odbiorca nie chce twojej poczty

Twój adres został dodany do Czarnej Listy przez adresata wiadomości.

8. Komunikat: 550 5.2.1 Mailbox not available / Konto niedostepne

Konto adresata wiadomości jest nieaktywne lub od dawna nikt z niego nie korzysta (brak logowania do skrzynki).

9. Komunikat: 554 delivery error: … This user doesn’t have a (nazwa domeny) account

Konto, na które wiadomość była wysłana, nie istnieje w wybranej domenie – sprawdź, czy w nazwie konta nie było np. literówki, każdy nawet najdrobniejszy błąd spowoduje, że wiadomość nie trafi do adresata.

10. Komunikat: Host or domain name not found. Name service error for name=[nazwa_domeny] type=A: Host not found

Komunikat oznacza chwilowe problemy techniczne lub niepoprawną konfigurację po stronie serwera odbiorczego.

Pamiętaj – jeżeli po wysłaniu wiadomości otrzymasz niepokojące zwrotki, śmiało kontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta, które pomoże rozwiązać problem i wskazać kierunek poprawy. Dzięki temu Twoje e-maile będą skuteczniejsze, a Ty nie będziesz się martwić niedostarczonymi wiadomościami.