Rewolucja na rynku e-mail w Polsce!

14 listopada 2017
Redakcja
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+

Grupa Wirtualna Polska (poczta WP i o2) wprowadziła właśnie przełomowe modyfikacje w systemie zabezpieczenia kont pocztowych.

Zmiany mają za zadanie chronić użytkowników poczty WP i o2, ale mogą również wpłynąć na skuteczność Twoich wysyłek e-mailingowych. O jakich zmianach mowa? Przeczytajcie ten artykuł.

Przeciwdziałanie nowoczesnemu zagrożeniu, którym jest phishing

W ostatnim czasie duże marki, jak np. DPD, Play, Zara, czy PKO BP, padały ofiarą e-maili phishingowych i związanego z nimi szkodliwego oprogramowania. Pojawiały się wymuszenia opłacenia faktur lub fikcyjne załączniki zawierające niebezpieczne wirusy. W związku z tym największy operator kont pocztowych w naszym kraju – Wirtualna Polska S.A. – zdecydował się na wprowadzenie nowego zabezpieczenia, które ma lepiej chronić użytkowników przed niebezpiecznymi treściami w e-mailach.

Czego dotyczy zmiana wprowadzona przez WP?

Użytkownicy poczty WP i o2, po kliknięciu w jakikolwiek link zawarty w wiadomości e-mail, będą informowani o przekierowaniu poza bezpieczne środowisko poczty. Informacja wygląda następująco:

Komunikat brzmi: „Uważaj! Zamierzasz opuścić Pocztę o2. Pamiętaj, aby na stronach spoza o2 nie podawać hasła do swojej poczty. Nigdy też nie instaluj oprogramowania z podejrzanych źródeł.” Dodatkowo otrzymujemy zapytanie, czy chcemy przejść z powrotem do poczty.

Kiedy dojdzie do zmian?

Zabezpieczenie od piątku funkcjonuje już w zakładce SPAM kont pocztowych o2, ale od dziś pojawia się także w pozostałych zakładkach za wyjątkiem skrzynki głównej. W najbliższych dniach zmiany dotkną również folder główny. Do końca roku zabezpieczenie zostanie wprowadzone na wszystkich kontach o2 oraz nowych kontach poczty WP. Szacujemy, że ostrzeżenie może wyświetlać się obecnie u ponad 20% użytkowników poczty elektronicznej w Polsce, a już wkrótce sięgnie 40%, bo tylu właśnie Polaków korzysta z usług o2 i WP.

Jaki jest cel wprowadzonych zmian?

Wprowadzone zabezpieczenie nie wykluczy całkowicie zjawiska phishingu, ale pomoże je znacznie ograniczyć. Użytkownik otrzyma dodatkową szansę na to, aby przemyśleć decyzję o kliknięciu w link. Z całą pewnością zmniejszy to skalę oszustw z wykorzystaniem poczty elektronicznej i skłoni użytkowników do zachowania większej ostrożności.

Z drugiej strony, zmiany będą odczuwalne również dla tych nadawców, którzy wysyłają zamówione wiadomości marketingowe i kluczowe dla biznesów e-maile transakcyjne (np. faktury, potwierdzenia, notyfikacje, czy zresetowane hasła).

Tomasz Pakulski, Managing Director w Vercom S.A. informuje:

„Wprowadzenie takiej formy zabezpieczenia przez Grupę Wirtualna Polska jest bardzo dobrym i poważnym krokiem w kierunku przeciwdziałania cyberprzestępstwom w sieci. Pojawi się jednak faktyczny problem, który może spowodować 15-20% spadek klikalności w linki, który rykoszetem dotknie nie tylko wysyłających e-maile marketingowe, ale również transakcyjne, ponieważ wyskakujące okno może stać się poważna barierą dla użytkowników. Wprowadzenie zabezpieczenia jest więc równoznaczne ze sporymi spadkami skuteczności wysyłek. Wysyłający wiadomości będą musieli zadbać o ten aspekt, aby nie stracić ruchu na stronie z kanału e-mail szczególnie przed świąteczną gorączką zakupową. Wysyłając e-maile ze sprawdzonej i zweryfikowanej infrastruktury, posiadającej wszelkie certyfikaty i umowy partnerskie z providerami można ustrzec się przed zagrożeniami nie tylko związanymi z ograniczeniami klikania, ale także ze spadkiem bezpieczeństwa.”

Wyobraź sobie zatem sytuację. Twój klient otrzymuje e-maila, czyta, znajduje ofertę dla siebie. Myśli “Dziś 20% rabatu? Warto skorzystać.”. Następnie klika w link przekierowujący na Twoją stronę z tą właśnie ofertą, ale zamiast strony otrzymuje ostrzegający go komunikat. Chwila zawahania czy przejść, czy może lepiej nie. Kolejna próba kliknięcia kończy się tym samym, w wyniku czego klient odpuszcza zakupy w obawie przed bezpieczeństwem swojego komputera. Ty tracisz szansę na sprzedaż. Niestety klient nie poinformuje Cię, dlaczego nie przeszedł dalej. Jeśli 20% odbiorców zachowa się, jak ten przykładowy adresat, niestety stracisz wiele szans na sprzedaż, a potencjalny klient może pomyśleć, że wiadomości są zainfekowane wirusem lub po prostu niebezpieczne.

Chcesz uniknąć takiej sytuacji?

Skontaktuj się z nami, a znajdziemy rozwiązanie. EmailLabs od lat należy do kluczowych partnerów Grupy Wirtualna Polska i pozostałych operatorów e-mail. W EmailLabs starannie dobieramy nadawców, ściśle kontrolujemy ruch na naszej platformie i blokujemy wszystkich tych, którzy rozsyłają niezamówioną korespondencję. Dzięki temu e-maile wysyłane za pomocą naszej infrastruktury są automatycznie traktowane jako bezpieczne i nie spotykają się z przeszkodą w postaci planszy z ostrzeżeniem.

Jeśli masz dodatkowe pytania lub chcesz dowiedzieć się, o co najczęściej pytają nasi Klienci, koniecznie sprawdź ten artykuł.

Pozwól sobie na bezpieczne wysyłki e-maili.

Wypróbuj EmailLabs za darmo

Co zyskuję dzięki EmailLabs™?

Comments

comments

2 Comments. Leave new

[…] Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj PEŁNY ARTYKUŁ. […]

[…] informacji na ten temat. Poniżej treść artykułu, który można znaleźć na ich stronie pod tym linkiem. […]