Rzecz o komunikacji – Twój biznes nie musi stracić na COVID-19

23 marca 2020
zespół EmailLabs

Kryzys związany z COVID-19, z którym obecnie mamy do czynienia dotyka wszystkie biznesy. Niektóre branże, jak lokalne firmy, linie lotniczne, turystykę i hotelarstwo zaś w szczególności. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, komunikacja z klientami B2B czy B2C jest kluczowa i może zadecydować o Twoim „być albo nie być”. Przeczytaj, dlaczego koronawirus nie musi negatywnie odbić się na Twoim biznesie.

Poinformuj swoich klientów o stanie obecnym

Może się wydawać, że każdy ma wiele ważniejszych spraw na głowie niż czytanie kolejnych e-maili o COVID-19. Organizacja pracy zdalnej, opieka nad dziećmi w czasie kwarantanny itd. są oczywiście kluczowe, ale pamiętaj, że jeśli czujesz uzasadnioną potrzebę biznesową, aby skierować do klientów komunikat o ważnych dla nich sprawach, możesz przygotować taką komunikację. Czy to poprzez e-mail, czy na stronie www (możesz wykorzystać do tego czat, jak my w EmailLabs), poprzez  SMS, czy powiadomienie push.

Twoi Klienci, którym za chwilę skończą się produkty z poprzedniego zamówienia, będą musieli złożyć kolejne. A może po prostu mają wykupiony pakiet zabiegów i zastanawiają się, co teraz. Czy sklep / punkt działa, czy mogą zadzwonić na infolinię i porozmawiać o swoich wątpliwościach, obawach. Więc, po pierwsze, powinieneś poinformować, jak pracuje Twoja firma: czy i w jakich dniach, godzinach funkcjonuje. Po drugie, czy zmieniły się formy płatności, formy i czas dostawy, czy któreś z produktów będą w najbliższym czasie niedostępne, jeżeli tak to które pozycje w asortymencie?

Zwróć uwagę: Formułując takie komunikaty pamiętaj o sytuacji, w której znajduje się odbiorca. Szanuj jego czas i uwagę. Stosuj proste komunikaty. Staraj się odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale rób to delikatnie i z wyczuciem. Nie generuj niepotrzebnego strachu, ale jednocześnie bądź poważny – to nie czas na humor, nawet jeśli na co dzień stosujesz go w komunikacji z klientami.

Twój biznes nie musi stracić na COVID-19

Wiele firm badawczych na świecie mówi o tym, że na skutek pandemii większość konsumentów unika tłumów, a jedna trzecia rzadziej wychodzi z domu. Sklepy internetowe, czy ogólnie biznesy działające on-line, spodziewają się wzrostów sprzedaży w najbliższych tygodniach. Czy słusznie? Co zrobić w obliczu zmieniających się nawyków zakupowych konsumentów i firm, jak zacząć działać i na co zwrócić szczególną uwagę?

    • Jeśli zmieniają się nawyki (większość z nas pracuje z domu, więcej czasu spędza z domownikami itd.), dopasuj swoją ofertę do zmieniających się potrzeb odbiorców,

 

    • Wiele osób obawia się o swoje wynagrodzenia – aby zachęcić ich do zakupów, zastanów się nad płatnościami odroczonymi albo ratami,

 

    • Udostępnij dogodne formy dostawy: np. Paczkomaty, w których Klienci odbiorą zamówienie o dogodnej porze dnia, nie obawiając się o bezpośrednie kontakty z innymi,

 

  • Wiele e-commerców obniża próg darmowej dostawy, wprowadza dłuższy czas na zwroty, wydłuża terminy płatności itd.

Tych pomysłów jest naprawdę sporo – poobserwuj liderów branży i zainspiruj się. To jest dla Ciebie czas działania.

Oczywiście o wszystkich tych zmianach trzeba powiadomić Klientów. W ostatnich tygodniach kanał social media, zwłaszcza Facebook, mocno przycina zasięgi organiczne. Dlatego warto wykorzystać działania PR, jeśli masz taką możliwość. Jeśli nie, jedne z najlepszych, jeśli nie najlepsze ROI przyniesie Twojemu biznesowi kanał e-mail. Jeśli chcesz zapewnić sobie najwyższą dostarczalność takich wiadomości, nadawaj wysyłki z EmailLabs.