Świąteczne jaja – wielkanocne problemy z e-mailami

27 marca 2018
EmailLabs

Święta kojarzą się nam nie tylko z wolnym od pracy i rodzinnymi spotkaniami, ale również z zakupami.

Kolejki w sklepach służą przenoszeniu się konsumentów do sklepów internetowych, gdzie znacznie szybciej mogą wybrać produkt, dodać go do koszyka, opłacić i otrzymać w praktycznie 24 godziny prosto pod drzwi swojego domu. Taka wygoda bardzo pozytywnie wpływa na funkcjonowanie e-commerce w okresie przedświątecznym.

Warto wykorzystać pełen potencjał świątecznego szaleństwa i dostosować swoje e-maile transakcyjne do wzmożonego ruchu, aby mieć pewność, że zostaną dostarczone na czas, nie wpadną do spamu lub nie przepadną w czeluściach internetu z niewiadomych powodów.

Skuteczne dostarczenie jest najważniejsze

Niezależnie od rodzaju wysyłanych e-maili, transakcyjnych czy marketingowych, należy pamiętać, że niska skuteczność kampanii jest prawdziwym killerem przychodów przed świętami. Tu nie ma czasu na pomyłki oraz opóźnienia – wszystko musi pracować jak w zegarku.

Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych i niezwykle skutecznych sposobów, aby utrzymać wysoką dostarczalność e-maili!

  • kontroluj obecność na czarnych listach,
  • nie rozsyłaj spamu,
  • czyść bazę adresów,
  • zadbaj o uwierzytelnienia wysyłki.

Te pozornie proste kroki pozwolą Ci mieć pewność, że najważniejsze e-maile nie trafią do spamu. Pamiętaj, że najwyższa dostarczalność jest drogą do sukcesu. Twoi klienci nie chcą czekać na e-maila z potwierdzeniem aktywacji konta lub szukać ich w różnych zakładkach.

Jeśli trafisz na spam listę

Trafienie Twojej domeny na spam listę może odbyć się tak naprawdę z kilku powodów:

  •  współdzielisz adres IP swojego serwera z innymi,
  • przypadkiem rozsyłasz niezamówione wiadomości, np. oferty do bazy, która nie wyraziła na to zgody,
  • rozsyłasz za często wiadomości, przez co ludzie oznaczają Cię jako spam,
  • nie czyścisz regularnie bazy.

To najczęstsze powody wypadania na spam listę. Nikt tego nie chce, ponieważ bycie uznanym za spamera to żadna przyjemność, a wręcz potężne utrudnienie w codziennej pracy. Jeżeli domena do wysyłki wiadomości marketingowych i transakcyjnych są umieszczone pod jednym IP i przypadkiem wyślesz wiadomości niedozwolone, musisz mieć świadomość, że wszystkie Twoje domeny będą traktowane jako spamerskie. Wtedy należy podjąć kolejne kroki, a na przyszłość pamiętać o oddzielaniu jednego ruchu od drugiego, aby uniknąć problemów.

W okresie okołoświątecznym prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji jest szczególnie wysokie. Dajmy na to, że wysyłasz wiadomości marketingowe o treściach świątecznych, jednak nie dopasowujesz komunikacji lub wysyłasz je zbyt często – wtedy Twoi odbiorcy mogą zacząć uznawać Cię za spam. W takiej sytuacji, jeśli wiadomości transakcyjne wychodziły z tego samego serwera, może się zdarzyć tak, że nawet zamówione e-maile z różnego rodzaju potwierdzeniem mogą trafić do niechcianej zakładki w skrzynce odbiorczej.

Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, koniecznie musisz:

  • skontaktować się z właścicielem czarnej listy,
  • zapytać o powód dodania,
  • skutecznie zniwelować problem,
  • pamiętać, aby nie popełniać tych samych błędów, ponieważ następnym razem administratorzy mogą nie spełnić Twojej prośby.

Twoje e-maile docierają z opóźnieniem?

W związku ze wzmożonym ruchem e-mail przed świętami, wiadomości e-mail bardzo często docierają z opóźnieniem. Wpływ na to mają zarówno rygorystyczne limity wysyłkowe operatorów pocztowych, jak i obciążenie infrastruktury e-mail po stronie nadawców.

Przy wysyłce wolumenu ponad 100 tys. e-maili z jednej domeny lub serwera SMTP możemy spotkać się z problemem braku przyjęcia naszej przesyłki przez providerów pocztowych. Można się z tym uporać w następujące sposoby:

  • posiadając umowy z providerami na przyjmowanie dużej ilości e-maili,
  •  rozdzielając ruch na kilka adresów IP, co pozwala dostosować go do jego ewentualnych limitów po stronie proviederów,
  • rozdzielając e-maile marketingowe i transakcyjne na oddzielne IP, dzięki temu unikniesz sytuacji, w której duża wysyłka marketingowa będzie blokować najważniejsze komunikaty transakcyjne.

Wprowadzając te rozwiązania, możesz mieć pewność, że Twoje wysyłki będą skuteczniejsze, szybsze, a przede wszystkim dotrą na czas, dzięki czemu Twoi klienci będą zadowoleni, a Ty osiągniesz sprzedażowy sukces.

Wykorzystaj święta – kreatywne e-maile transakcyjne

Święta Wielkanocne kojarzą się nam z pisankami, zajączkami, barankami i pisklętami. Można je skutecznie wykorzystać nie tylko w newsletterach przedświątecznych, w których możemy przekazać atrakcyjne oferty i promocje świąteczne. To także doskonałe elementy do wzbogacenia dotychczasowych wiadomości transakcyjnych. Nie bój się pokazać, że chcesz sprawić komuś radość na święta i wykorzystaj świąteczną symbolikę przy potwierdzeniu zamówienia, księgowania przelewu lub wysyłki. Taka wiadomość jest doskonałą okazją, by przekazać ciepłe życzenia swoim klientom.

A jeżeli zastanawiasz się, jak stworzyć ostatnie, świąteczne e-maile marketingowe koniecznie zerknij do artykułu przygotowanego przez naszych przyjaciół z Redlink.

Mailing wielkanocny

Korzystając ze sprzyjającego czasu dla promocji swojego biznesu zadbaj o jak najlepszą komunikację, która nie tylko wpłynie na podniesienie sprzedaży, ale także na wzmocnienie wizerunku. Dzięki naszym wskazówkom łatwo zoptymalizujesz kampanie i będziesz cieszyć się jej sukcesami.

Chcesz zwiększyć dostarczalność oraz szybkość wysyłki swoich e-maili, a także uchronić się przed niebezpieczeństwami czyhającymi w internecie? Koniecznie skorzystaj z EmailLabs i popraw skuteczność swoich e-maili transakcyjnych.

Przetestuj EmailLabs za darmo!