Webinary Q & A – listopad.

4 grudnia 2015
EmailLabs

Dostarczalność

Najciekawsze pytania z webinarów – podsumowanie listopada

W związku z wieloma pytaniami, które pojawiały się w trakcie naszych listopadowych webinarów, postanowiliśmy zebrać dla was te najciekawsze i najczęściej powtarzające się. Oto, o co pytaliście najczęściej:

Czym jest adres IP?

Adres IP to unikalny numer przypisany do każdego serwera (w tym serwera SMTP). Serwery komunikują się między sobą za pomocą adresów IP. W przypadku wysyłki e-mail, adres IP ma kolosalne znaczenie, ponieważ to do niego providerzy przypisują reputację nadawcy.

Czym różni się współdzielony i dedykowany adres IP?

Współdzielony adres IP to taki, z którego wiadomości wysyła wielu użytkowników. Dedykowany z kolei jest przeznaczony dla jednego użytkownika. Dedykowany adres IP pozwala samodzielnie dbać o dostarczalność e-mail i eliminuje problem kolejkowania wiadomości, a co za tym idzie, opóźnień w wysyłce.

Czym jest reputacja nadawcy?

Reputacja nadawcy to opinia providerów pocztowych na Twój temat. Im wyższa reputacja, tym wyższa dostarczalność. Reputacja przypisywana jest zarówno do adresu IP, jak i do domeny.

Czy reputacja nadawcy to jedyny czynnik wpływający na dostarczalność?

Z badań wynika, że 80% problemów z dostarczalnością jest bezpośrednio przypisana do reputacji nadawcy. Pozostałe 20% możemy przypisać do projektu wiadomości.

Jak sprawdzić, czy moje wiadomości nie docierają z powodu niskiej reputacji, czy błędnego projektu?

Najlepiej wysłać tą samą wiadomość z różnych serwerów SMTP. W takiej sytuacji zachęcamy do rejestracji w naszej usłudze i wysyłki wiadomości przez nasze serwery, aby porównać dostarczalność. Jeśli zadajecie sobie takie pytanie, skontaktujcie się z nami, chętnie pomożemy wam przetestować kreację.

Dlaczego powinienem unikać twardych odbić?

Twarde odbicie (hardbounce) to informacja o tym, że podany adres e-mail nie istnieje. Im więcej twardych odbić, tym niższa reputacja nadawcy. Należy więc regularnie czyścić bazę z twardych odbić.

Im większa baza, tym lepiej – prawda czy mit?

Zdecydowanie mit. W 2015r. providerzy zwracali szczególną uwagę na jakość baz – twarde odbicia, oznaczenia spam i wiadomości usunięte bez otwarcia mają negatywny wpływ na dostarczalność. Otwarcia i kliknięcia, jak również odsetek bazy, która regularnie korzysta ze skrzynki pocztowej, mają pozytywny wpływ na dostarczalność.

Jeśli chcesz poznać więcej dobrych praktyk i sprawdzonych sposobów na zwiększenie dostarczalności i skuteczną wysyłkę – zapraszamy na nasze webinary.

Dołącz do uczestników webinarów

Pozdrawiamy,

Zespół EmailLabs