Wywiad: Najbardziej świadomi klienci EmailLabs: SZKLA.COM

11 marca 2019
Katarzyna Garbaciak

Najbardziej świadomi klienci EmailLabs

„Dzięki EmailLabs nie odbieramy już telefonów z zapytaniami „Gdzie podział się e-mail z potwierdzeniem zamówienia?”. Dziś w cyklu „Najbardziej świadomi klienci EmailLabs” rozmawiamy z panem Michałem Serafinem, Kierownikiem działu e-mail marketingu w sklepie szkla.com

Dlaczego zdecydowali się Państwo na współpracę z EmailLabs?

Wszystko zaczęło się od tego, że nasze e-maile z potwierdzeniem zamówień wpadały do zakładki Oferty. Nie mieliśmy świadomości, jak ważne jest rozdzielenie ruchu marketingowego i transakcyjnego. Wszystkie wiadomości wysyłaliśmy z tego samego IP. Tymczasem wiadomości transakcyjne nie mają pierwszeństwa przed marketingowymi. Tych drugich wysyłaliśmy i wysyłamy sporo, dlatego providerzy przypisywali cały ruch na tym IP działaniom marketingowym. Przez to często nasze e-maile związane z zamówieniami wpadały do Ofert.

Autoryzacja wysyłek wśród polskich providerów

Naturalnie w tym folderze nie poszukujemy wiadomości transakcyjnych. Przez to mieliśmy sporo telefonów, z zapytaniami o potwierdzenia zamówień. Rozdzielenie ruchu w EmailLabs sprawiło, że jest porządek z e-mailami. Nie ma też problemów ze Spamem, bo nasze wysyłki są autoryzowane u providerów. To znaczy mniej więcej tyle, że dzięki temu, że działamy z EmailLabs, nasz ruch jest klasyfikowany jako zaufany w WP, O2, Onet i Interii. A gdy wysyłamy spore wolumeny marketingowe nie jesteśmy blokowani, nie mamy kolejek i te wiadomości są przyjmowane płynnie.

Dostarczalność e-maili

Od startu działań z EmailLabs wiele się nauczyliśmy, zarówno w zakresie e-maili transakcyjnych, jak i marketingowych. Dobrze przygotowana infrastruktura serwerowa to jedno. Ale nie bez znaczenia jest zachowywanie kilku ważnych praktyk. Nie ilość kontaktów, ale ich jakość jest ważna. Warto prowadzić komunikację, która angażuje odbiorców. Trudno mówić o dobrych wynikach OR, CTR, jeśli wysyłamy komunikację zbyt często, nie personalizujemy tych wiadomości itd. Dzięki temu udało się nam poprawić współczynnik otwieralności wiadomości marketingowych średnio o 30%.

Automatyzacja procesu sprzedaży

Na tym etapie rozwoju biznesu, na którym obecnie jesteśmy, automatyzacja jest kluczowa. Odbieranie telefonów z zapytaniem o same e-maile zajmowało sporo czasu; taki pracownik prowadzący rozmowy jest wyłączony; nie odpisze na e-maile, nie przygotuje wysyłki, bo wisi na słuchawce.

Przepustowość wysyłek e-mail

Jak na prężnie rozwijający się e-commerce przystało, często organizujemy różne akcje marketingowe, wiele realizujemy poprzez e-mail marketing. To doskonały kanał jeśli chodzi o konwersje, z najlepszym ROI w porównaniu z innymi działaniami marketingowymi. Tworzymy targetowane e-maile, mamy sporą bazę odbiorców i zależy nam na dobrej przepustowości wysyłek e-mailowych. W EmailLabs wysyłamy kilkaset e-maili na sekundę, co bardzo nas satysfakcjonuje.

Czym kierowali się Państwo, wybierając serwer SMTP & E-mail Rest API

Decydujące było dopasowanie narzędzia do realiów polskiego rynku. Ponadto w tego typu rozwiązaniach liczy się sprawny onboarding. Po pierwszej konfiguracji wszystko działa samo.. praktycznie bezobsługowo. Największą zaletą tego rozwiązania jest to, że nie musimy o nim pamiętać. To, co nas szczególnie pozytywnie zaskoczyło to bardzo dobra obsługa klienta w EmailLabs. Wasi eksperci, mówią w naszym języku, rozumieją e-commerce. Możemy liczyć nie tylko na wsparcie e-mailowe, ale i telefoniczne. To ważne, bo o cokolwiek trzeba zapytać, to ma się odpowiedź od razu.

Dziękujemy za wywiad. Życzymy wielu sukcesów!

I ty chcesz mieć wpływ na swoje e-maile? Omijaj SPAM. Zwiększ OR i CTR. Przetestuj EmailLabs.